Gå til innhold

Overnatting på KK, Bergen, etter fødsel - skjønner ikke helt systemet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hele tiden levd i den tro at føder man på Storken, ligger man på barselloftet/pasienthotellet, eller iallefall får eget rom etterpå, der far også kan sove. Etter omvisning på KK er jeg imidlertid blitt litt forvirra. Fikk inntrykket av at om du føder på Storken skal du også ligge på Storken - og at det ikke er særlig mange familierom der. Føder du på Føden, derimot, virket det som du kunne velge mellom barsel eller barselloftet/pasienthotellet (iallefall om det var plass). Stemmer dette? Skjønner ikke helt tankegangen.

 

Hadde egentlig tenkt å føde på Storken, men nå begynner jeg å tvile . Er viktig for meg å kunne ha mannen min med meg også etter fødselen, og ikke bli liggende "alene" hele dagen, med besøk bare et par timer for dagen. Ikke så veldig gira på å ligge på flermannsrom, heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det fortsatt er slik det var for tre år siden, så er det slik.

 

Føder du på Storken, ligger du også der. De fleste får familierom i én natt, og så inn på tomannsrom neste natt. Ingen begrensninger på besøkstid - familien kan være der med deg hele dagen dersom du orker det. Du betaler en liten sum for pappa sin overnatting/mat. Er det liten fødeaktivitet, får man familierom/alenerom også andre natten.

 

Føder du på Føden, og alt går problemfritt, kan du velge barselloftet/pasienthotellet, dersom det er plass der. Da kan far og søsken overnatter med deg. Dersom det er noe ekstra med deg eller babyen, får du ikke velge barselloftet etter å ha født på Føden, men må ligge på barselposten, kansje til og med på firemannsrom. Der har de strenge regler på besøkstid, også for pappa - tre timer om ettermiddagen er det vel.

 

Storken anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har ikke jeg født enda, men skal føde på KK, og har oppfattet systemet til å fungere slik som Moo her forklarer.

 

Bortsett fra at jeg trodde man fikk ligge lengre enn èn natt på familierom på storken da... At man fikk familierom der begge dagene man ligger inne, men det er kanskje som Moo sier, bare når det er lite aktivitet på avdelingen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten rettelse

man får ligge på familie rom alene med mann og barn hele oppholdet dersom det ikke blir fullt da må man flytte inn på et rom med en annen. men dersom man ønsker kan man ligge på pasient hotellet selv om du føder på storken. det valget har du enten du førder på det ene eller det andre stedet.

hvis det er så stor pågang av fødsler at de trenger bedre plass så flytter de deg inn på et familie rom med en annen den andre natten men første natten får du eget rom. det er fem rom på storken så ja det er trangt om plassen.er 24 rom mener jeg på barselloftet.det koster 300 kr døgnet for far uansett om du velger hotell eller storken.

dersom du er avhengig av å ha far tilstede når du er på sykehuset så kan du også søke om familie rom på føden. de har tre stykker der som er til for de som trenger det men dette må søkes om på forhånd.

 

er bare å ringe opp der hvis det er noe du lurer på så får du svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...