Gå til innhold

Utfylling av skjema til fødselspenger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som kan hjelpe meg litt her.

 

Jeg har fylt ut skjemaet (og jeg tror det har blitt rett). Men så kom jeg på at fra 1/7 så skal jo far ha rett på 6 uker permisjon, stemmer dette?

 

Hvis dette ikke enda er blitt bestemt, hva fyller jeg da ut på fedrekvoten?

Hvis jeg fyller ut 5 uker nå, og det viser seg at han skal ha 6 uker, hvordan går jeg frem?

 

Skal man også legge ved lønnslippen til både mor og far når man sender inn dette skjemaet til Trygdekontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med fedrekvoten er ikke så farlig om ikke stemmer helt. Dette fikk jeg beskjed om sist jeg var gravid (bare et år siden) Da sa de at jeg bare kunne ringe og si ifra når pappaen skulle ha perm, at de bare tok de datoene som var "hans" som en veiledning. Når pappaen her i huset skulle ha perm ringte jeg og sa ifra, da stoppet de mine penger og utbetalte til han i stedet. Jeg tok da "ferie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pratet med trygdekontoret ettersom jeg ikke vet når pappa'n vil ha sin del av permisjonen eller om vi skal ha noe ferie. Jeg fylte ikke i der det sto, men skrev at jeg ville gi beskjed når vi vet når det blir.

Når det gjelder lønn tror jeg ikke de trenger lønnsslipp, men ca beløp brutto dere tjener. Jeg jobber veldig variert fra måned til måned, så jeg skulle bare regne ca gjennomsnitt. Trygdekontoret tar kontakt med arbeidsgiver for å få nøyaktige tall.

Det kan jo selvfølgelig være forskjellig praksis fra et trygdekontor til et annet, så er du fortsatt usikker bør du ta en telefon til ditt trygdekontor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnslippene til begge foreldre må ligge ved. Har man ikke fast lønn skriver man et gjennomsnitt som før nevnt her, og da blir lønnslippen et "eksempel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...