Gå til innhold

Engangsstønad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal sende inn søknad om dette idag, er det noen som vet hvor lang tid det tar før pengene er på konto? Fikk vite man ikke kunne sende søknad før uke 30, er nå snart i uke 33. Begynner å stresse litt me å få ting i hus nå egentli, er jo faktisk bare uker igjenn. hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer nok litt fra trygdekontor til trygdekontor.Ring der hvor du hører til, er vel de som kan svare best på det. Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei man har rett på engangsstønad fra uke 26 faktisk så du er nok blitt litt feilinformert...hvor fort de kommer avhenger sm hun over sier nok litt fra kommune til kommune...jeg fikk de samme uken jeg sendte søknaden. Har for meg at det bruker å gå raskt om alt er fyllt ut riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man det?? Huff JM har fortalt meg uke 30 :( Ja skal ringe dem idag, trenger litt hjelp til å fylle ut den søknaden. Takk for svar da jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg sa de at man har rett på engangsstønad når man er i uke 26. Sitter hær og er 29+4 og har enda ikke fått den.. De er forsinket med betalingen.. Skulle få pengene den 17 og venter fortsatt:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk inn pengene dagen etter jeg søkte....ble overrasket, de er jo vanligvis ikke så kjappe....leverte søknaden selv på det lokale trygdekontoret, tror det hjalp litt....var i uke 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

man kan få utbetalt engangs stønad når man har ca 12 uker igjen av svangerskapet..Du må sende den inn den søknaden , ilag med svangerskaps bekreftelse fra din lege... ellers behandler dem ikke søknaden din... du kan bare ta en tlf til lege kontoret og få dem til å sende den over på trygdekontoret, det gjørde dem får meg...

godt med nedk s ja,, har nå en splitter ny vogn til 6000 kr, uten denne stødanden hadde j ikke hatt råd til den assa

lykke til...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pengene inne på kontoen min 4 dager etter levert søknad.

Dette varierer nok fra tygdekontor til trygdekontor.

 

MEN DU MÅ SPESIFISERE AT DU ØNSKER Å FÅ PENGENE MED EN GANG, HVIS IKKE FÅR DU DE IKKE FØR TERMIN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei gleder meg 25.04.06

Det har j aldri hørt om, jeg venter nå mitt 3 barn, og dem har aldri hørt det du sier at, ma må si ifra at man vil ha dem med engang,,,,

Dem ska komme ca 12 uker før fødsel, det er reglen dem har , ellers må man huske å sende med en bekreftelse fra din lege når du har termin,, mange sender med ultralyd bilder, men dem blir ikke godkjent,,dem krever at det er en lege eller en jordmor som skriver det...

 

men etter at du har levert søknaden , kan du jo ta en tlf for sikkerhets skyld da å høre om dem har behandla søknaden din.. vent ca 14 dager, da det er vanlig behandlings tid..........

 

ha en fin dag alle sammen,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg søkte om engangsstønaden så spesifiserte ikke jeg at jeg ville ha pengene med en gang. Men de var på konto etter bare 2 dager!!! Man kan søke etter uke 26!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mange små variasjoner i hvordan man mener det er her ser jeg!! Jeg snakket med trygdekontoret, og fikk klar beskjed om hvordan dette fungerer. Du får engangsstønaden utbetalt tidligst når det er 12 uker igjen til termin som er bekreftet av lege tidligst 6 mnd ut i sv.skapet.

Altså, når siste mens var 13. august, kunne legen skrive en bekreftelse tidligst den 13 februar. For å få pengene på dagen 12 uker før termin (jeg var litt stresset med å få de utbetalt), skulle jeg skrive at jeg ønsket pengene utbetalt den datoen, i mitt tilfelle den 27. februar. Dette skulle skrives i feltet "merknader". Engangsstønad er noe de utbetaler og godkjenner fortløpende, og skal derfor ikke være noe problem å få de utbetalt til ønsket dato uansett hvilken kommune jeg bodde i (fikk jeg beskjed om - skiftet adresse akkurat i det tidsrommet). Og Oslo var min kommune som betalte ut pengene.., skulle det være forsinket noe sted (når man har skrevet på "merknader" når man ønsker pengene utbetalt) burde det vel være her, med sååå mange søknader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...