Gå til innhold

HJELP MEG NOEN PLEASE!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan noen si meg hva er forskjellen på kynnere og ekte rier???Alle sier bare at rier er mye verre og mye vondere,men hvordan kan de vite hvor vondt jeg har da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du..

ska prøve

Kynnere:

magen blir knall hard, trenger som regel ikke å kjenne det engang.Mange har kynnere uten egetlig å være klar over det.. Før legen eller jordmor kjenener det når du er på kontroll og dem ser eller kjenner det...

kynnere er helt ufarlig,men kan enkelte ganger ¨å over til sterke rier, men da har de holdt på en stund assa.. Jeg hadde masse kynnere ,og jeg var faktisk i tvil, venter mitt 3 barn i mai,,,Så dro j på sykehuset, det var kynnere med smerter, dem blir enten å ikke kjennes eller bare være ubehaglig..Ska egentlig ikke gjøre vondt da.. Mye stress og mas fører ofte til sterke kynnere, men jeg hadde også noen små rier der imellom..Dem var kjempe snille på sykhuset, så er du noen gang i tvil om det er rier så bare ta en tlf til dem..

 

Rier:

rier kommer som regel ote og blir mer og mer vondere,,dem kommer kanskje etter 10 min hele tiden, reiser du deg fortsetter dem bare , de stopper ikke som kynnere ...Altså kynnere går som regel over med engang du reiser deg eller begynner å gå.. men det gjør ikke ekte rier..mange er veldig forvirret på hva som egentlig er ekte og falske rier,, forstår dem godt jeg.. var i tvil selv jeg...

 

Hvilken uke er du i nå??

 

jeg er i uke 35 nå,og har kjent kynnere i mange mnd når,Lettere å kjenne dem når mann er flergangs fødende..

Mine er slik:

kjenner dem i underlivet, hver dag, samtidig blir magen knall hard,,..--

noen ganger bare magen og så kjenner j noe der ja..

 

Håper du skjønt litt mer nå ,,

ha en fin kveld

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du

Uke 36 du skrev ja??(senil jeg ,hehe)

Det er sikkert kroppen din som gjør seg klar til fødslen.. det er ikke færlig... Men sku du føle deg usikker så bare ta en tlf til jordmor du

Menslignedne murring ja, det hadde jeg å, har du vondt i ryggen?HAr hodet festet seg?? Har du sammenhengndes sammentrekninger?? TA tida så skriver du ned klokke slettet og så ser du om dem er tette... prøv å slappe av så godt som mulig, veit det ikke er lett assa.. sett på rolig fin musikk som du slapper av med,,og prøv å slappe av litt..

Går kynneren over når du reiser deg opp og går litt??? HVis dem ikke går over når du reiser deg og dem kjæm veldig tette,og det øker på i mengden og blir vondere, kan du bare ringe føden,,,, dem er der for oss...

Prøv å sove litt nå,, kynnere blir mere av hvis man er stressa og har mye å gjøre eller å tenke på...

Ønsker deg lykke til,, og la oss gjerne få høre hvordan det går..

godnatt da,, sova godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) 36 uker ja...det gikk over plutselig.så jeg fikk nå sove.og de er uregelmessige kynnere.var foressten hos jordmor sist uke,da sjekket hun den såkalte (?) livmormunnen.hadde ikke begynt å åpne seg,men var litt mykt inni der.MEN slik hun kunne se det,var det ingen fare for tidlig fødsel.men man blir jo litt engstelig uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,,

så flott at du har det mye bedre nå ,, kjempe bra assa...

Ja disse kynnere kan faktisk(de ekstreme tilfellene) ligna så mye på ekte rier at til og med fag personalet kan ta feil,,(så kan man han både kynnere og ekte rier å samtidig..Derfor er det så flott med jordmor som kan sette på rier belte og kontrollere...

Ellers hvordan er formen da????

driv å baker brød her nå, akkurst ferdig me då spise middag.. jeg er i uke 35 , så kanskje vi føder på samme tid, man kan aldri vite .....

ha en fortsatt fin dag,,,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rier er sykelig vonde var veldig i tvil før jeg fikk min lille men når de kom så kjente jeg de å lurte på hva de små smertene jeg hadde kjent før var..

men kynnere han bli vonde de også er du i tvil ring sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har ekte rier, er det ikke tvil om at det er det du har. Med mindre du er sånn som de som føder i do og blir sjokkert over at det ligger en baby nedi der. Kynnere kan være vonde, men rier er i en klasse for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...