Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet hvor mye drikkevarer man beregner til et bryllup? Per person? Vi skal ha rødvin til middagen, også selvfølgelig ha hvitvin til de som vil ha det..

Også er det jo bar under selve festen..

Aner ikke hvor mye jeg må kjøpe... eller hva jeg må kjøpe for den slags skyld..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på her for det lurer jeg også på.... :o)

Skrevet

Dette er et vanskelig tema, men det er jo bedre å ha for mye enn for lite... det er jo flaut synes jeg. Til maten har vi sagt det slik: ett glass vin til forrett, ett til mellomrett og to til hovedrett.(vi har da regnet 2 dl pr glass) Etter maten er det kaffe avec. Vi har 75 gjester og har handlet til baren: 2 liter cognac (utenom det som er til avec) 8 liter sprit (vodka, whisky, smirnoff og gin), 2 liter bailys, 1 liter kirsebærlikør, 1 liter sherry, 1 liter jägermeister, 1 liter drambuie, 2 liter rød og 2 liter hvit martini, 1 liter dry martini... tror det er alt. I tillegg har vi en 3-liter av hvert av rød og hvit vin. Blandevann kjøper vi på Rema 1000 og har fått en avtale om å levere tilbake det vi ikke bruker. Vi henter ut varene og betaler når vi har levert tilbake og pantet tomgodset. Vi har bestilt 2 kasser farris, to kasser blandet brus, 8 kasser med forskjellig tonic, indian water, bitter lemon osv., 5 liter appelsinjuice.

Håper dette kan hjelpe dere, vi tror dette holder i massevis....

Skrevet

Damene på polet sa til oss: 1 glass hvitvin til hver til forrett. 1/2 flaske rødvin til hver til hovedrett..

Skrevet

Gå inn på www.vinmonopolet.no her er det masse info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...