Gå til innhold

Amming og egg- og melkeallergi


Påsmeltigjen

Anbefalte innlegg

Hei!

Datteren min på syv måneder har eksem og har nylig testet positivt på egg og melk (prikktest). Jeg fikk beskjed om å kutte ut egg og melk så lenge jeg ammer. Hvor konsekvente er dere som har barn med samme problem? Spiser dere f eks ost og smør? Jeg kuttet alt av melkeprodukter og egg og allerede etter to dager var eksemet så godt som borte! Dere som ammer barn med melk- og eggallergi; hvor mye betyr allergiene for eksemet? Blir det f eks verre hvis dere "glemmer dere" og spiser noe med melk i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Jenta vår har også egg- og melkeallergi. Nå er hun 9 1/5 mnd og jeg tar ikke lenger 'hensyn' med tanke på hva jeg spiser. Men når hun var mindre, ca 4-5mnd fikk hun vondt i magen når jeg spiste produkter med egg/melk. Da kutta jeg ut alt, som du også skriver over her, og hun ble bra.

 

Når hun ble noen måneder eldre prøvde jeg forsikti å spise normalt igjen, å det gikk kjempebra =) (Jeg glemte meg selvsagt nå og da når jeg egentlig ikke spiste egg/melk også, men merka ingen forskjell da heller. Det var jo aldri snakk om så mye..)

 

 

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har og en datter som reagerer gjennom morsmelk. Spiser jeg noe med melk eller egg blir eksemet værre. Det du kan gjøre er å ta en test. Ha en 14 dg periode der du ikke spiser melkeprodukter, spis så endel melkeprodukter 1 til 2 dager og se om hun reagerer. Trengte bare 1/2 dg på min frk før hun reagerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg prøver å holde meg helt unna melk og egg nå som jeg ammer. Min jente får mageplager og forverret eksem når jeg spiser egg eller melk. Merker at hun reagerer svakere nå som hun er større (10 mnd) Da hun var mindre reagerte hun sterkt om jeg spiste noe med melk i. Nå går det f.eks bedre å spise noe med melk. Egg er hun mer allergisk for, så der må jeg være litt mer forsiktig. Tror nesten man bare må prøve seg frem, alle reagerer jo forskjellig.

 

Trøster meg med at jeg ikke skal amme for alltid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg får prøve meg litt frem! Har bare så innmari lyst på kake, ost osv ...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter er også allergisk over egg og melk.

Å det nyttet ikke for meg å stoppe å spise de produktene.

Så da hun var 4 mnd stoppet jeg å amme,fordi jeg hadde lite melk.

Gikk over til nutramigen, så skjedde det helt utrolige, i løpet av 2-3 uker så var hun HELT eksem fri.

hun har tydeligvis reagert på morsmelken.

 

men min erfaring med eksem (voksen eller ung) er at kroppen får i seg noe den er intolerant eller allergisk over.

jeg er ikke allergisk,men får eksem på hendene mine hvis jeg drikker/spiser ligt produkter og melk.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...