Gå til innhold

Innvendig Ul


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, det er jo ikke så veldig forskjellig fra GU, hehe, en ligger jo der og skræver med legen mellom bena. Han stikker jo ultralyd"pinnen" opp, men det som skjer på skjermen er jo mer spennende..

 

Tror vel ikke jeg hadde tatt med typen på innvendig UL. Kan jo være en trøst hvis du er redd for å ha mistet, men jeg tror både for min og hans del at vi heller hadde ventet til vi kunne tatt en utvendig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min skal være med meg på innvendig ultralyd. Vi ønsker jo begge å se babyen vår. Han skal stå oppe med hodet mitt og se på skjermen :) Det blir opp til dere hva dere synes er naturlig å gjøre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har hatt samboeren min med til alle mine innvendige ul. har ikke vært noe problem. han har stått ved hodet mitt og ikke sett hva som foregår der nede.

 

Ta han med! Min angret iallefall ikke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på innvendig ul i morgen og det var ikke et spørsmål egentlig om mannen min skal være med eller ikke; så klart han skal være med.

 

Hvorfor skal jeg være den første til å se barnet? (Selv om det ikke er noe mer enn en bitteliten bamsemums som legen min sa)

 

Og ang skrevingen; ikke noe der han ikke har sett før, og ikke skal han vel stå med hue nedi der og glane heller..

Blir jo ikke noe verre dette enn å ha han med på fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar...

Det er jo sant - han har jo sett alt før og fødselen skal han jo være med på.. Også er det jo veldig fint å ha han der både dersom noe er galt og dersom alt er bra (så kan vi være glade og se på den lille bamsemumsen sammen..)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg var på innvendig UL på Ullevåll i uke 7 og pappaen var med. Slik det foregikk der, kledde jeg av meg bak et forheng og fikk et grønt klede jeg tok rundt underkroppen før jeg gikk ut. Dette kledet dekket underlivet og lårene mine under hele undersøkelsen, det var kun legen som så hva som skjedde "der nede."

 

Pappaen reagerte ikke på dette på noen måte, han så jo absolutt ingenting. Det han derimot reagerte på, var å se det 1,1 cm! lange nurket på skjermen - med et mikroskopisk lite hjerte som slo. Han ble helt hvit, nesten grå, og måtte sette seg ned på en stol å puste dypt. Jeg har aldri sett ham så satt ut noen gang, han var helt svimeferdig. (Mamma har selvsagt tulla mye med dette og sier at "han skal bli fin å ha med å gjøre når det virkelig gjelder, les: fødsel.") Det er virkelig Reality Check å få UL så tidlig, når man nærmest ikke kan se på kroppen at en er gravid.

 

Lykke til! Jeg fikk tårer i øynene da legen sa: "Og der har vi hjertet som slår." Selv om det faktisk var ganske vanskelig å få øye på..

 

Nå er jeg 9+5 og gleder meg til neste UL 18.mai.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren har vært med på innvendig ul. 3 ganger. Han ser jo på skjermen!!!

 

Og uansett.... han har jo vært med å laget ungen! He he... han har sett meg før, så det synes jeg ikke er ubehagelig!!

 

Han synes det er kjempe spennende å se den lille kave rundt =) Det er helt klart en opplevelse begge bør få med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...