Anonym bruker Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Det er ikke lett å skifte navn, nei! Problemet mitt er ikke hva jeg skal skifte til, men litt hvordan... Jeg har bestemt meg for å ta samboers navn når vi gifter oss. Vi har skaffet oss skjema på navnendring. Der er det delt inn i fornavn mellomnavn og etternavn. For at dere skal kunne hjelpe meg, tror jeg nok jeg må si hva navnet er: de la Cruz Min samboer heter ********(fornavn) *****(morens etternavn) de la Cruz (farens etternavn) Jeg skal kun ta farens etternavn, og vi vil også at dette skal bli etternavnet til våre fremtidige barn. Samboer mener han kun har er registrert med Cruz som etternavn og at resten er registrert som fornavn. Jeg synes det virker veeeeeeeldig merkelig. Burde ikke noe av det iallefall være registrert som mellomnavn? Og burde ikke de la Cruz (som er spansk, og betyr "fra korset" der "de" betyr fra, "Cruz" betyr kors, og "la" er bøyningen av kors slik at det på nosk blir korset) være et sammenhengenede etternavn og ikke ha de la som mellomnavn og Cruz som slektsnavn. Litt forvirrende det her... Men jeg vil finne ut hva som er riktig og event. bytte for begge to. (Mulig svigerfar ikke helt forstod da han registrerte seg i folkeregisteret, og senere sin sønn? Men det er jo litt rart det også da.... -Er temmelig forvirra her) Vær så snill og hjelp meg!
Vektjenta Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Få samboern din til å kontakte folkeregisteret for å høre om dette stemmer
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 de la cruz e no et heilt etternavn, hører i hop jeg har mitt mors etternavn som mitt mellom navn,og pappas etternan som mitt etternavn eks. fornavn: Therese mellomnavn: nogva etternavn: de la Cruz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå