Gå til innhold

Får ikke til pumping...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å pumpe meg. Får skvist ut ca. 20 ml hvis jeg holder på lenge nok. Får det til bedre hvis jeg bare hånd melker (ca. 50-70 ml). Men det tar jo mye tid å få til et måltid da...

Har liksom slått meg til ro med at jeg bare ikke får det til, og slik er det. Men det lille jeg klarer å få ut for hånd fryser jeg ned i 100 ml plastikkbokser, som kan brukes i nødstilfelle når jeg er borte fra baby'n i kortere perioder. Er det ok å bruke slike plastikkbokser med lokk? Jeg koker de etter bruk, men lokket kan ikke kokes. Gjør det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det står på den esken jeg har (Avent), at de kan brukes 4 ganger totalt, med koking i mellom :)

 

Er i samme situasjon som deg, får ikke til å pumpe, men har håndmelket litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bare 4 ganger? Er det et salgstriks? Jeg har brukt mine 10 ganger nå (ca), og de ser like fine ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... jeg har ikke brukt fra avent, eller spesialbokser i det hale tatt...

Jeg bare fant noen plastikkbokser til salgs som var på 100 ml, og tenkte at det må vel duge....

Er det noe som kan være farlig? Bør jeg kaste den melka jeg har spinkla og spart på??

-hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert du trenger å kaste melka lell. Men ville i alle fall luktet på melka når du tar den opp igjen, for noen bokser avgir smak og lukt. Lukter det frisk melk er det nok ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, aner ikke hvorfor bare 4 ganger :) Jeg fikk denne esken med boksene i av en venninne som ikke hadde fått bruk for de, så har ikke kjøpt de selv engang. Men vil jo tro at så lenge boksen er hel så kan den brukes mange ganger, uavhengig av antall ganger den er vasket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare si angående å ikke "få til" å pumpe seg. Det er et helt vanlig problem. Ammingen kan gå knirkefritt mens pumpingen er et slit for 20 ml. Jeg regner med at de fleste har prøvd i stimulere utdrivningen ved å tenke på barnet, se på bilde av det, ha det rolig rundt seg under pumpingen osv. Et annet lurt triks er nesesprayen Syntocinon. Den fremmer utdrivningen og kan få skikkelig fart på pumpingen. Et spray i nesen 5 min. før pumping. Lite bivirkninger rapportert, og de som er rapportert er sjeldne. Den er reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...