Gå til innhold

Er det normalt med hjertebank/andpustenhet under graviditeten?


Moon and starlight

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 13 nå, og kjenner daglig at jeg får hjertebank, hjertet slår fortere enn normalt, og blir veldig andpusten.

 

Jeg synes det er ganske slitsomt, og er også bekymret for om det er normalt, og så tidlig i svangerskapet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i perioder vært plaget med det samme som deg. Kommer å går liksom. Merker det av å til enda. er i uke 23. men er noen uker siden jeg merket det første gang. Er nok helt normalt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg håper det er normalt. Jeg vet bare at bestemoren min lider av det, og hun har hatt to hjerteinfarkt, så jeg ble litt urolig, og tenkte at jeg kanskje har et svakt hjerte..

 

Uff, jeg vet jeg sikkert høres litt hysterisk ut, men det er bare så ubehagelig når hjerte banker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en god del hjertebank når jeg var så langt som deg, har gitt seg litt nå, er i uke 28.

 

men i dag ble jeg andpusten da jeg bar skittentøy fra 2.etg til 1.etg.. så formen er ikke helt som den pleide tydligvis : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lavt blodtrykk til vanlig, og enda lavere nå når jeg er gravid. blir fort svimmel pga dette. merker at jeg blir fortere anpusten når jeg trener (til og med en liten oppoverbakke kan ta knekken på meg...) er nok normalt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18+4 og merker det samme som deg.. Bare å gå opp en bakke litt fort,så blir jeg andpusten.. Skulle tro jeg hadde løpt den skikkelig fort.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det slik siden uke 18, er nå i uke 26. Doble hjerteslag, og noen ganger bare veldig kraftig puls!!!

Det er visst normalt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...