Gå til innhold

Trenger hjelp fra erfarne fødere..


FruPus

Anbefalte innlegg

Ble strippet idag og det resulterte i veldig merkbare tak. Blir anspent og må puste litt rolig når dem kommer. takene kommer nederst i magen og korsryggen. slik har dem artet seg hittil:

 

sammentrekning 40sek, pause 5min

30sek, 3min

30sek, 1.45min

20sek, 1.30min

30sek, 2.40min

30sek, 3min

15sek, 3min

30sek, 1.45min

30sek.

 

Er dette vanlige kynnere? De er litt vonde nesten. Eller er det mase rier?

 

Noen som kan si noe om dette fra egne erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri blitt strippet selv, men jeg synes det ser ut som rier jeg, men de er ikke helt stabile ennå tror jeg, Rier kjenner ofte ut som kraftige, krampeaktige menssmerter so sitter nederst i magen og korsryggen.

Hvis dette er rier, vil de ta seg opp i smerter og varighet. Når de varer mellom 40-60 sek begynner de å bli ganske effektive.

 

Hvis du er tvil hadde jeg ringt føden, de hører det på pusten din om du har rier eller ikke.

 

Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg veit hva kynnere el maserier er, kan ikke huske å hatt det....

 

Men de ordentlige riene mine, var uregelmessige først, de satt i ryggen og "strålte" ut og rundt magen på midten så møttes de og gikk ned i beina på en måte...

 

Hvis du skjønte?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke svare deg, men da jeg hadde rier forstod IKKE jordmødrene det. De mente jeg hadde kynnere fordi jeg kunne sakke med dem. Jeg sa at jeg ringte mellom riene, men likevel mente de at jeg ikke hadde rier. Mannen min insisterte heldigvis på at vi skulle dra til sykehuset likevel, og fødselen var godt i gang da jeg kom fram (5 cm åpning med rask progresjon).Jeg klarte nesten ikke å gå lenger. To skritt og pause, og måtte ha støtte hele veien.Kunne ikke gå selv. Da var det tre minutter mellom hver ri når vi kjørte hjemmefra (20 min. biltur). Jeg hylte for hver fartsdump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...