Gå til innhold

leggkramper vs. rier


mozart

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt skikkelige leggkramper som gjør noe så forferdelig vondt. Lurer på om riene vil føles noe lignende? Verre? Noen som har opplevd både intense leggkramper og rier som vil dele erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

 

Jeg hadde noe vannvittig med leggkramper da jeg gikk gravid med førstemann. Kan ikke sammenligne det med rier:) Rier begynner som svake menssmerter som tar seg opp i smerte. Du kan kjenne det både i ryggen og nederst i magen. Så ikke tenk på det.

Jeg hadde en kjempe fin fødsel som varte i 6,5 timer, og nå 18 mnd etter venter jeg nr 2 om tre uker. Går rundt og gleder meg til fødselen skal starte, kan si det sånn at jeg er mektig lei nå..

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Det blir litt feil å sammenlikne leggkramper og rier. Men jeg er veldig plaget med leggkrampe spesielt nå i mitt 2. svangerskap. Her ei natt gjorde det skikkelig vondt og varte utrolig lenge. Da sa jeg etterpå at dette var myyye værre enn en fødsel. Ved fødsel så har du perioder som er smertefrie men med leggkrampa mi som varte i 10 min låg jeg og vrei meg i konstant smerte og da er 10 min fryktelig leeeenge. Stakkars mann han gjorde så godt han kunne, men krampa slapp aldri heilt taket. 2 døgn etter var "knuten" borte i leggen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg hadde en god del leggkramper med nr1....

Ikke de samme smertene i det hele tatt...

De er så vidt forskjellige, så det går ikke an å sammenligne. Det som er positivt med rier, er at de kan du puste deg gjennom, noe du overhodet ikke kan med leggkramper....

Så skulle jeg valgt mellom disse måtte det bli rier gitt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...