Gå til innhold

2.gangs fødende???


*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10

Anbefalte innlegg

Heisann......

Kommer hit jeg nå, er i uke 14 i morgen.....

Lurte bare på når dere først kjente liv i magen, og når magen deres begynte å vises slik at andre " gir blikket " mot magen.....

Jeg får stadig høre at jeg helt sikkert venter tvillinger, men det tror jeg ikke.... er nesten 90 cm rundt livet nå mot noen og 70 cm før svangerskapet....

Er bare litt nysgjerrig.... håper på svar....eer så spent :):):):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har fra ganske tidlig i graviditeten fått høre at jeg er så stor og at jeg sikkert skal ha tvillinger. Begynner å bli lei av dette! I første svangerskap fikk jeg hele tiden kommentarer på at jeg hadde liten mage... Begge deler er helt normalt. Det er ihvertfall normalt å få større mage i 2.svangerskap fordi alt har vært strekt før. Kjenner også mere liv, tror rett og slett at babyen har bedre plass til å bevege seg på enn i første svangerskap. Er i 28.uke nå. Kjente liv første gang i 17.uke (men husk at dette er veldig individuelt). På UL var det bare en baby og jordmor sier jeg har normal størrelse på mage for 2.gangsfødende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til andre trimester :)

 

Jeg kjente bittesmå "bølger" fra uke 13 - 14, men virkelig tydelige (små) dunk kom først rundt ca. uke 16. Nå er jeg 18 uker, og kjenner liv daglig, flere ganger om dagen. Men dette er jo så individuelt. Hvordan morkaken ligger kan også ha noe å si (om den ligger som en demper på fremfre vegg for eks).

 

Magen kom tidlig, men det er først nå jeg ser at folk legger merke til magen min (at blikket deres vandrer mot magen min). Magen min er blitt ganske svær, og jeg ser sikkert ut som om jeg er kommet lenger enn jeg er - men det får nå så være :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...