Gå til innhold

Jeg klarer rett å slett ikke mer!!! Kan noen vær så snill å gi meg noen råd,hjelpe meg litt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei meg! Uansett hvor mye jeg prøver så klerer jeg ikke å slanke meg! Hva er det me meg? hvorfor propper jeg i meg godteri for så å føle meg råtten og elendig etterpå?! hva er det godt for?'

Når jeg ser på bilder som er 1-2 år gammle får jeg klump i magen å må gråte...da ser jeg virkelig forskjellen.

Jeg har prøvd slike forslag til måltider,men jeg klarer ikke holde det! hAR dere noen andre råd? Jeg må ned 6-7 kilo til sommeren! kan jeg gå på helsekost å få meg tabletter mot sukkersuger? hjelper det? Jeg går tur på ca 1,5 t hver dag....jeg er så deprimert....har så lyst å gå i dongeribukse...men jeg kan ikke..ser ikke ut....må gå i svart bukse...!Jeg vet jeg er skyld i problemet selv.....! sorry dette le sytete meg jeg må få hjelp!

 

Noen andre så har det sånn`?

 

Tusen takk for at du gadd å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff... har det akkurat sånn selv. da jeg ble gravid veide jeg 67 kg, nå, 4 mnd etter fødselen, veier jeg 20(!) kg mer.... orker snart ikke mer selv. hater å se meg i speilet, så jeg vet godt hvordan du har det. vet ikke helt hva man kan gjøre med det, annet enn alle de vanlige rådene; trene, spise lite men ofte etc.

aner selv ikke hvordan jeg skal få det til. har bare lyst til å brenne meg selv i helvete. uff, mye syt her, men jeg føler med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Rhode kanskje? Det handler jo ikke bare om å slanke seg, men om å ha en livsstil som ikke gjør deg tykk (min livsstil gjør meg tykk ;) - å når du trenger motivasjon, kan det være en ide å melde seg på et grete rhode (feilstavet kanskje?) kurs.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips fra anonym over!!

Jeg har selv tenkt på kurs...men jeg vet jeg ikke har disiplin til å klare det etter endt kurs liksom.

 

Jeg hadde det akkurat som deg etter min 1. fødsel...helt jævlig! Så var jeg så vant med å være slank så hver gang jeg så meg i speilet så ble jeg sjokkert over hvor stor jeg var...skikkelig deprimerende!! Gråt mye det første året etter 1. fødsel....

Nå 4 år etter er jeg jo mer vandt med å være stor og evt mer fornøyd med det :o) Men jeg har vært nede i 79 kg (veide 68 før jeg ble gravid) Mn til min store overaskelse følte jeg meg helt jævlig da åsså. Alle sa hvor flott å slank jeg hadde blitt men slankingen gjorde at jeg følte meg utslitt og helt jævlig...så..

Men noen tips til slanking kan du jo få om du er interessert da :o)

 

- Spis ofte (hver 3. time)

- vet det ikke er populert, men jeg orker ikke mye mat og ønsker å se resultar raskt så jeg spiser aldri mer enn en skive/2 knekkebrød med magert pålegg.

- Drikk mye vann så småspiser du mindre. ha en imsdhal flaske stående med vann på som du drikker va hele tiden, da drikker du mer og oftere!

- Jeg kjøper mye tunfisk i vann som jeg enten har på en skive eller spiser rett ut av boksen, hehe :o) Det er raskt og sunt!

- Prøv å hold deg til 3 frukt om dagen! Eple,pære og appelsin er det jeg pleier å holde meg til. Dette er nok til å fylle magen når du er snasken.

- Wok men kylling eller svinestrimler er alltis populært! :o)

 

Har flere tips så si fra om du er interessert :o)

Søtsuget går over etter ca en uke om du ikke spiser mye sukker i denne perioden. Kroppen din vil ha sukker fordi den er vandt til det, du må venne kroppen av sukker. Har hørt krom hjelper, men det gjorde det ikke på meg så det er vel individuelt.

 

Lykke til!!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jammen da gjær jeg det! :o)

 

Grønnsaksblandin/wok blanding med litt krydder på (ikke salt) Smaker forbausende gått! :o)

Annanas i biter på boks er enkelt og hjelper på forbrenningen din! Stekt Shampiniong med pepper og gastromat er bra for forbrenningen din også og smaker veldig godt til kjøtt retter :o)

I steden for potetgull kan du kjøpe en kylling og rive kjøttet i tynne tynne strimler, ha det med litt rapsolje og kjøtt og grillkrydder(knorr) i stekepannen, stek det til det blir sprøtt og brunt! DET ER SKIKKELIG DIGG!! hehe :o) Sunn snaks! ;o)

 

Ellers går det jo i å lage en fast handleliste evt, pr uke. Unngå brød og pasta. Det gjør allefall jeg. Grove knekkebrød er bra da :o)

 

Slik ser min handleliste ut:

-2 stekt kylling

-1 pk svinestrimler

-1 hel ørret

-lakse file`

-2 pk hamburgerygg

-1 stk lettost

-1 agurk

-1 pk potet

-1 pk villris

-3 pk amerikansk grønnsaksblanding

-3 pk brokkoli

-7 stk tunfisk i vann

-3 stk annanas i biter

-10 eple

-10 pære

-8 appelsiner

-5 l melk

-fun saft

 

Det er omtrent det jeg handler pr uke...noen ganger mer noen ganger mindre :o)

men husk å ha en flaske vann stående i nerheten av deg hele tiden for da drikker du mer ;o) Det er utrolig viktig!

 

Hva pleie du å spise da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Så søt du er som gidder :)

 

Jeg prøver å spise sunt,men det er vansklig.

 

Jeg spiser 2 knekkebrød til frokost ,te og vann

 

Lunsj enten rundstykke med ost og salat eller knekkebrød.+vann

 

Det sm er så dumt er at kantina på jobben er sååå fristende..jeg har så problemmed å stå imot...! uff og uff..men nå er det NOK! skal klare dette!

 

Tilmiddag spiser jeg kjøtt,fisk,kyllingburgere(helg,som oftest)

 

Så noen timer etter middag spiser jeg knekkebrød igjen.

 

Til kvelds er det godt me smoothie :)

 

men det som er så dumt er all den små spisinga mellom måltidene.:/ Klarer ikke dy meg viss det er litt kvikk lunsj eller kjeks i skuffa:(

 

Har vert på helsekosten å fått tak i krom som skal dempe søtsuget..har tatt det noen dager nå...merker ikke noe enda..får håpe det skjer noe snart.

 

Jeg gruer meg skikkelig til sommeren...bleike feite meg...uff! bikini...DET er skrekken det! Jeg MÅ ned!!!! MÅ!

 

Klarer du virkeli å ikke spise snop? jeg beundrer deg virkelig! du er flink!

 

Jeg er så godtesyk..bare litt chips eller bare litt snop...det gjør da vel ingenting...men jo da...etterpå føler jeg meg FÆL.Å da er jeg skikkelig innstilt på å klare å slanke meg å aldri mer spise snop...!

 

Hvorfor er verden sånn? Hvorfor kunne ikke alle vert tynne?

 

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes sikkert jeg er litt slem nå, men er du virkelig motivert for å slanke deg? Hvorfor vil du slanke deg? Tenkt litt gjennom de to spørsmålene.....

 

Jeg vil anbefale Grete Roede. Har lest hva du spiser, og med unntak av det du spiser mellom måltidene høres det ut som du spiser litt lite. Ved å spise nok mat, forsvinner behovet for småspising litt. I tillegg blir sukkerbehovet mye mindre hvis du holder deg mest mulig unna sukker i et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...