Gå til innhold

kjenner en at vannet går?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hehe virker kanskje dum nå, men hva om en f.eks. står i dusjen viss vannet går?vil en merke det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur nok at du vil merke det siden det slutter ikke berre liksom,,, mest vanlig er at vannet går gradvis og da vil du jo merke at det lekker litt og litt uansett hva du prøver å gjøre til å stoppe det.... så lukter det litt vemmelig og søtt.... Hos noen så kjem vannet som en plask,,, og da merker jo du det sjølv om du står i dusjen siden det pludselig kjem en stor plask, noe som ikke gjer når du dusjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er hodet festet, nesten festet eller barnet ligger dypt i bekkenet når vannet går, og dette vil gjør sitt til at ikke alt vannet fosser ut, tømmes og blir ferdig på en-to-tre. Står du i dusjen e.l. vil du nok m.a.o. merke at det renner nedover beina dine også etterat du har skrudd av vannet. Det produserer videre hele tiden nytt fostervann, og dermed vil du fortsette å "lekke" mye eller mindre vann helt fra vannet "går" og til barnet er ute.

 

Jeg hadde tidlig vannavgang med datteren min for 2 år siden. Vannet gikk etterat jeg hadde vært på do mitt på natten. Jeg reiste meg opp fra doen, men det fortsatte å renne, jeg tørket meg, men så fosset det utover badegulvet. Jeg la meg i sengen med flere håndklær under stumpen, og mannen min sprang skytteltrafikk frem og tilbake for å bytte dem ut ettersom de ble klissvåte. Jeg tok på meg vanlig menstruasjonsbind da vi dro til sykehuset, men det var ikke nok, måtte bruke tykke nattbind, så mye vann piplet det ut, og jeg måtte skifte bindene ofte.

 

Jeg tror m.a.o. at du garantert vil merke hvis vannet går før fødselen er i gang:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig me henne over her. Hodet hadde ikke festet seg her da vannet gikk, men det gikk sånn gradvis som hun beskriver. Jeg brukte Pampers maxi bleier som i hadde liggende fra storesøster - da det rant og rant og rant og rant. Og her gikk det 100 timer fra første vannavgang til han ble født. Det kom vann med jevne mellomrom hele tiden. Det er så "lommer" som går, hadde jeg ligget stille en stund og begynte å bevege meg kom det i strie strømmer igjen.... skikkelig ubehagelig, du merker det helt sikkert !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv - fødte mitt første barn 2 april.

 

Jeg lå og sov da jeg hørte det berømte kneppet (det var virkelig et knepp), og så fosset vannet. Det rant i strie strømmer! Det rant såpass mye, og jeg tror nok jeg ville merket det om jeg sto i dusjen også. Hos meg stoppet det aldri å renne........Fra vannet gikk til babyen var født gikk det 22 timer, og det rant hele tiden vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde besøk av en venninne i går, og hun ba meg passe godt på dette med vannet, mindre liv osv..... Fordi hun hadde IKKE merket at vannet hadde gått på henne, fordi det hadde kommet veldig lite, over lang tid. (14 dager) Men da det begynte å bli mindre liv inni magen, kontaktet hun legevakten.... Der oppdaget de at det var lite fostervann igjen. Noen får ekstra mye utflod mot slutten, så min venninne hadde ikke merket noen forskjell på utfloden/fostervannet....

 

Så pass litt på, fordi det KAN være mulig å lekke fostervann ....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne kjente et lite knepp i magen først og så fosset vannet. Tror nok du vil merke det ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...