Gå til innhold

Dere som smører dere mot revning. bruker dere jordnøttolje eller fødselsforbredende olje?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har ikke begynt enda da så jeg vet ikke hva som er bra og ikke, men jeg har kjøpt og er klar :o) Det ble Wedela fødselsforbredende (tror den het noe sånt) på meg, begynner vel å smøre om et par uker (er uke 32 i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Weleda fødselsforberedende olje.

Husker ikke helt prisen, men kjøpte den på mammaogmeg.no. Du kan jo se der... Mener det var en ca 140 kr inkl frakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smørte bare bakover sist, og revnet ikke der..men revnet fremover...så denne gangen smører jeg over alt;)

 

 

Med weleda oljen forresetn;)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jordnøttolje slik jeg også gjorde i forrige svangerskap. Smører kun mellomkjøttet, mellom skjeden og anus. Revnet ingenting ved forrige fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp begynt å smøre, og er i uke 39... Bruker Weleda Svangerskapsforberedende olje - nesten samme innhold som den fødselsforberedende, men tar mage og pupper for å forebygge strekkmerker også. Tviler litt på effekten, for har ingen merker foreløpig, men det er jo verd et par minutter hver dag:-)

Smører eller bare mellomkjøttet som anbefalt, 1-2gg/dag.

Kostet rundt 200,- på helsekostbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Weleda...... eller, jeg BØR snart begynne å smøre meg med Weleda... men siden jeg også smører meg med hemoridekrem, blir det litt mye "gris" om jeg skal blande denne salven og weleda-oljen... men så snart hemoridene mine forsvinner, skal jeg smøre og smøre..... hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også gått til innkjøp av jordnøttolje denne gang. brukte de sist og revnet ingenting, så jeg sverger til den denne gangen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i uke 34 tror jeg..noe rundt der iallefall.

Jeg masserer det litt inn på en måte..prøver iallefall så godt jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte weleda. Smurte meg nedentil fra uke 34. Mellomkjøttet og litt forover.Jeg revnet ikke ved fødselen. Jeg mener det er bedre å prøve ut denne oljen eller å ikke gjøre noen ting. Da har man ihvertfall prøvd det man kan for å unngå revning ved fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm aldri hørt om det der jeg..

føda i desember og spjelet ikke var nøye med å stoppe når jordmor sa det å pressa når jeg skulle gikk så fint så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weleda fødselsforberedende olje her også.

Smører alt både utvendig og litt innvendig jeg.

Og den kostet 129,- på helsekosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...