Gå til innhold

Hvilken pumpe er best???


Sjalabais

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe brystpumpe nå, men siden jeg er fersk i faget aner jeg ikke hvilken som er best. Hvilken pumpe bruker du? Synes du den er god? Blir du sår av den? (Blei sår av pumpa på sykehuset, ikke av sugingen til tulla vår)

 

Takker og bukker for all hjelp jeg kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Avent manuell pumpe som er i daglig bruk ettersom Ekline sover hele natten og det lkan gå 8-10 timer mellom ammingene da.

blir ikke sår og det går fort å tømme brystene.

Måtte fjerne den silikon"greia"som skulle være på enden mot brystet når man pumpet og da fikk jeg skikkelig vakum på den.

 

Har prøvd en elektrisk medela pumpe som jeg leide fra babyshop men synes i grunnen at den ikke var mer effektiv enn Avent sin.

 

Min anbefaling er så absolutt Avent sin. De har den på Vitus apotekenne og Babyshopen i hvert fall koster rundt 500,00 kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her. Avent sin er super. Men viktig at delene er litt fuktige når man setter den sammen og pumper med den. Ellers er det vanskelig å få vakum. Silikondelen er viktig for å massere brystet mens en pumper. Tror ikke det er smart å fjerne denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte først Dr. Brown sin, og syntes den var helt grei siden jeg ikke hadde noe å sammenligne med. Men så røyk en pakning eller noe, og jeg måtte låne en Avent pumpe. Og den var bare så MYE bedre enn den andre!! Så jeg anbefaler absolutt Avent sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset der jeg fikk Lillemann anbefalte de ikke å bruke silikondelen fordi den fungerte bedre uten på noen. Jeg har Avent pumpe i "daglig drift" og bruker ikke silikondelen, for da får jeg ikke pumpet ut like mye. Så det er helt greit å ikke bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var vant til skikkelig melkemaskiner på sykehuset oghar også prøvd medelas elektriske. Etter lang tid med pumping pga prematur baby, så trodde det ville bli vanskelig å finne en bra håndpumpe.... Hjemme bruker jeg Avent, er veldig fornøyd med den. Synes den er veldig bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor mye du skal bruke den... jeg starta med en manuell, og angrer meg i hel på at jeg brukte 500 kr på den. Har brukt den max 10 ganger! Senebetennelse next!

SÅ mista jeg melka, å måtte for alvor begynne å pumpe for tulla nektet å ta puppen da det ble bare 1/3 del av tidligere melkemengde. Jeg kjøpte Medela Pump In Style og har aldri angret. Den er verdt hver en krone. Går både på strøm og batteri. Jeg har brukt den til hvert måltid i 9 uker nå... Aldri mer manuell.

Den stiller du inn styrken på puppen, den er dobbel dvs kan brukes på begge bryst samtidig, den har kjølebag på toppen og ser ut som en ransel, lett å ta med og du kan få ekstra utstyr for å slippe å vaske og koke så ofte... Jeg har aldri blitt sår av den elektriske. Den starter med 2 min hurtig for å få gang på utdrivningsrefleksen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Avent manuell og Medela mini elektrisk. For å si det slik; Avent ligger for det meste i skapet.... det er veldig slitsomt å sitte og trykke og trykke på det håndtaket. Fordelen med Avent er imidlertid at den ikke bråker, slik at det er mulig å pumpe mens du f.eks. ser på tv. Hvis du ikke skal pumpe hver dag, men bare en gang i mellom er det nok helt greit med manuell pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine meininger om pumper (sidan eg no pumper til kvart måltid)

Avents handpumpe- den brukte eg litt då eg hadde fått mi eldste. Grei å bruke når ein berre treng den innimellom. No bruker eg den når eg er ute blandt folk og må pumpe meg, sidan den er grei å ta med seg og ikkje bråker.

 

Medela Lactina Electric: Dette er ei litt stor elektrisk pumpe, som eg har lånt på helsestasjonen. Godt å ha ei elektrisk når eg pumper meg så mykje, og då kan eg liksom gjere andre ting samtidig som å pumpe (som å sitte her f.eks). Bråker ein del

 

Medela Mini Electric: LÅnte ei av svigerinna mi, men den bråka mykje og var dårlig kontakt på.. så den la eg fort vekk igjen.. men så er den jo over 8 år gammal trur eg.

Har høyrt at ein må vere veldig nøye på å føle bruksanvisninga på denne, og ei på eit apotek sa at nokre hadde fått skader på brystet fordi dei hadde brukt den feil..

 

No venter eg på å få ei Medela Swing electric i posten. Denne skal ikkje bråke så mykje og er lett å ta med seg, så eg gleder meg til å få den. Og viss den lever opp til forventningane så blir dette den beste pumpa eg har prøvd..

 

Eg ville ikkje ha kjøpt brystpumpe før eg fekk barnet, dei er jo så forskjellige!

Mi eldste var litt tullete med puppen, men eg amma ho og brukte Avent si pumpe når ho "streika" innimellom.

Mi mellomste saug som ein drøm.

Og min minste vil ikkje ta puppen *hehe* Så eg får prøvd litt av alt

__________________

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Lonson så jeg at avent har kommet med brystpumpe som du bade kan bruke manuelt og elektrisk. Det er med bateri så den er ganske grei å transportere. Den fungerer vist slik at når du pumper kan du slå den over på elektrisk, slik at den pumper i det tempoet du bestemmer. Vet ikke om den er å få kjøpt i Norge, men kan sikkert bestilles på nettet. Selv har jeg Avent og er sån passe fornøyd, og tenker litt på å skaffe meg den andre, men vi får se:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det var min pumpe du ville ha prisen på "Anonym", men min Medela Pump In Style Advance betalte jeg 1600 kr for, den er helt ny kjøpt på Helseleveranser.

Jeg syns ikke den bråker mye, litt lyd må en jo regne med.. men går fint an å se TV samtidig! Det gjør jeg nesten alltid... Tar 10-15 min så har jeg de edle dråpene ute :) Bruker du manuell kan du bare pumpe ett bryst i slengen! Men har du ikke født enda anbefaler jeg at du venter med pumpa..

 

Jeg har den med i klubb og til svigers og pumper i vei. Setter meg i ett hjørne av stua eller kjøkkenet. Ingen som reagerer, alle syns det er flott at jeg bruker tid på å pumpe!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pumpet MYE, og jeg har vært veldig fornøyd med Medelas elektriske pumper. Brukte først Mini elctric (til jeg slet den ut... var litt gammel altså). Så kjøpte jeg en Medela Swing. Var veldig fornøyd med den. Tror forresten den nå har erstattet Mini electric.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...