Gå til innhold

Får ikke ny mens


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blar meg nedover siden av chattere og lurer, er det noen som meg? Og det er det helt sikkert. Når jeg åpner BarniMagen ser jeg hvor stor babyen min skulle ha vært, men min baby er ikke der lenger. Hadde ma og utskraping den 6 mars. Jeg skulle vel ha gjort noe med den informasjonen om en baby som ikke vil komme og fått fjerna velkomst hilsninga jeg får på hovedsiden, men hvordan gjør jeg det? Nå har jeg lyst til å prøve til igjen, men når skal jeg gjøre det? Ingen mens kommer. Får jeg eggløsning? Jeg blir snart 35 år - er jeg for gammel? Jeg har pco, ja jeg har vært heldig og fått to friske barn, men likevel ønsker jeg nr 3 og vi strever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så trist å høre! Jeg vet veldig godt hvordan du har det nå. Selv hadde jeg ma med utskrapning 22 februar og jeg fikk mensen nå på søndag. Endelig...! Det er visst ikke unormalt å vente såpass lenge. Før du får ny mens vil du mest sannsynlig ha eggløsning og du kan dermed bli gravid før du har fått en mens. Mange leger sier man burde vente minst en syklus (til meg sa de helst flere), mens andre sier at det ikke er noe i veien for å prøve med en gang.

 

Du burde absolutt få vekk info om barnet som er så og så stort... Gå inn på Din egen side og klikk på brukerinformasjon. Der kan du velge status: avbrutt og så lagre. Da skal det ikke stå mer enn navnet ditt og hvilken dato det er. Mye bedre for psyken.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jeg tusen takk! Godt å få svar. Funderer så mye og later som jeg er voksen og fornuftig. "Kan skjønne jeg takler å miste, det er det da så mange som gjør..." Godt å høre at du har fått mensen - da er det nok normalt å vente ei stund da. Får være litt tålmodig. Fikk brev fra Tr.heim (Senter for barnløshet) hvor de skrev at jeg kunne starte på siste pergotime kur umiddelbart. Men umiddelbart... hva er det, når de på sykehuset sier at jeg må vente 6 uker etter utskraping før jeg i det hele tatt har sex? Prøver du å bli gravid på ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skulle hatt termin dagen før meg... Uff og huff...

 

Jeg vet ikke så mye om pergotime, så der kan jeg ikke svare deg. På sykehuset sa de ingen sex til det sluttet å blø til meg. Det tok ca fire uker, men på slutten var det så lite at jeg ikke brydde meg om det. Men det var hele tiden med beskyttelse (vet ikke om det har noe å si). Det er vel kanskje en liten infeksjonsfare med det, men den sjansen tok jeg. Var fryktelig lei av at jeg ikke kunne gjøre som jeg ville med kroppen min. Vil nok ikke anbefale andre å gå mot legens ordre da...

 

Jeg skal begynne å prøve igjen så fort det er mulig, men jeg var nødt til å få vaksine mot røde hunder før jeg blir gravid på ny. Så nå er jeg inne i en tre måneders "karantene". Begynner prøvinga på nytt i juli. Den første spira var ikke planlagt, men vi fikk god tid til å glede oss før det gikk galt, så nå vil vi gjerne ha barn med en gang.

 

Har du planer om å prøve igjen snart? Har du barn fra før?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...