Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal flytte fra hverandre.. jeg med ansvar og han med helgesamvær..

vi bor i x og har all familie i oslo.. men har søkt på skoleplass til meg selv og barnehage plass til vår sønn her hva gjør jeg...

flytter til oslo.. nære familien uten skole, barnehage plass?

finner noe i nærheten her og har familie og venner langt unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville absolutt flyttet nærme venner og familie!!

da kan du få støtte og avlastning, og slipper å føle deg så alene. Jeg kunne aldri flyttet langt unna familien - da hadde jeg ikke trivdes.

Skrevet

det er liksom så vansklig det jeg helst vil er å leve sammen med barnefaren men det går jo ikke så bra... elles hadde jeg ikke snart hvert her... men.. da jeg tenker for sønnen vår liten, og pappa og mamma langt fra hverandre? lurt?

er så mye, nei jeg vet ikke jeg...

trygdekontoret:

men hva og hvor mye får jeg i støtte sønnen vår er 11mnd. og hvor lang tid vil det ta?

og kan jeg bo her til jeg får svar eller går ikke det?

Skrevet

det er selvfølgelig synd å flytte langt unna pappaen, men det kommer litt an på hvor langt det er...

og om dere begge er villig til å reise langt å besøke hverandre frem til gutten er så stor at han kan reise selv. Ikke lett nei...

Du får 9300 i overgangsstønad om du ikke har fødselspenger eller jobb, da blir den redusert. Har du full OS får du også småbarnstilleg på 660,- frem til han er 3 år.

Bidrag fra far

Barnetrygd for to barn, 1940,-

Så kan du søke om bostøtte, fristen er 10.juni, men da må du ha bodd alene m gutten hvertfall et par mnd tror jeg... du kan sjekke på husbanken.no situasjonsdatoen som de kaller det, er litt tilbake i tid.

Fra gutten din er 13 mnd får du kontantstøtte på ca 3300 (tror det er det...) så lenge gan ikke er i barnehage.

Fra du søker tar det vel ca 3-4 uker tror jeg.. men du kan nok si at det haster. Kan godt hende du kan bo sammen m pappaen frem til du får penger derfra, om dere skriver under på et skjema for samlivsbrudd. Om det ikke går, får du støtte på sosialkontoret til husleie osv.

Lykke til - det går så fint så!

Skrevet

du kan ikke bo sammen med han, og flytt før 1 mai!! Samboeren min flyttet 3 august, og jeg mistet støtte for den måneden da. Fikk ikke penger før 20 oktober!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...