Gå til innhold

Vognvalg! søsken, trenger tips!!


Mamsen med 2

Anbefalte innlegg

Venter nr to i okt, da er jenta vår 2,5 år.

(Hun er stort sett i barnehage om dagen.)

 

Vi har nå en teutonia 2001 modell fra forrige gang som er sovevogn i bhg, og en trille. I tillegg har vi en flott ny jogge/sportsvogn. (pluss en bæremeis).

 

Vi trenger tips ! skal vi kjøpe ny dypvogn? Tvillingvogn?

Ståbrett etc? Vi er glad i å gå på tur, men mest i helgene med begge to da.

 

Noen med erfaringer og plusser /minuser de vil dele med oss?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellom mine to eldste er det 20 mnd. Jeg hadde en dypvogn til babyen og et søskensete oppå de få gangene det var behov for det de første mnd. Når jenta di er 2,5 år er det vel nokså vanlig at de slutter med vogn?? det er iallefall god motivasjon i å gå selv når man er blitt storesøster eller storebror. Kjenner mange som absolutt skal ha tvillingvogn når de får barn nr to, men som opplever at den blir lite brukt.

Jeg hadde satset på et ståbrett til de gangene du skal gå lange turer, så får storesøster stå litt på det dersom hun blir sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år er vel ganske tidlig å slutte med vogn!? Det kommer jo selvsagt an på hvor langt man skal gå, men for de som er interessert i lengre turer (i skogen f eks), vil man ikke alltid komme så langt med en 2,5 åring ...

 

Tvillingvogn ville jeg ike satset på, men dypvogn og en sports-/joggevogn til den eldste. Ståbrett når det er bare er snakk om småturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom våre to yngste vil det bli ca halvannet år, så jeg satser på å kjøpe en tvillingvogn brukt. Evt en ny. Carena har en versjon som kan brukes fra nyfødt, og den er heller ikke så dyr. Skal ha ståbrett også, men det er som anonym over her sier- ved lengre turer i skog& mark er det utrolig greit hvis begge kan sitte/ligge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje lurt å tenke over hvor mye man tror man kommer til å trille? Vi kommer til å få ca 20 mnd mellom barna, og satser nok på tvilling-/søskenvogn. Jeg skal jo trille eldstemann til barnehagen hver dag. Det blir bare stress om han skal gå selv.

 

Liker 2-åringer å stå på ståbrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, er ikke sikker. de sa en plass mellom 6000 og 7500.. de var ikke sikker når jeg var og spurte.. de får den i norge i mai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her blir 1,5 år når neste kommer og jeg har fått en Carena tvillingvogn!

Den virker veldig bra og har pratet med fler som er fornøyd!

 

Mine kriterier var at ryggene kunne legges ned hver for seg og at det var skillevegg.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine kriterier er:

at det er vendbar håndtak slik at jeg kan regulere ettersom babyen sover. vil ha litt kontroll over hva den gammleste gjør.. og at ryggene kan legges helt ned og hver for seg. og at det er luft hjul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det kommet mange innspill. Flott!

Vi kommer vel til å trille endel i helgene, så enten kan vi da bruke to vogner når vi går begge to, eller kjøpe et søskensete. Dessuten så blir det vel mest vogntrilling til våren igjen, og da er jo jenta blitt nesten 3 år.

Hvor får jeg tak i søskensete? og går det an å sette det på Teutonia m softbag?

Skal også kjøpe søskenbrett, men etter litt tips her, dropper vi vel tvillingvogn da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...