Gå til innhold

Røntgen hos tannlegen


lærer

Anbefalte innlegg

Kan jeg gå til tannlegen og ta røntgen når jeg er gravid? Er i uke 26. Har begynt å merke hull i tennene, og er redd for å måtte rotfylle dersom jeg venter til etter fødselen. Har tannlegeskrekk, og klarer derfor ikke at skraper i tennene for å lete etter hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos tannlegen i uke 26, og tok røngten!

Tannlegen sa til meg at det er mange gravide som er kjemperedde helt unødvendig for det. For det er visst ikke noe farlig i det hele tatt, særlig når man er så langt på vei sa han : )

 

Sikkert lurt å ta seg en tur til tannlegen ja.. var der forrige uke å trakk visdomtann og borra masse.. fikk til og med pinex forte på resept, men tok den ikke ut da. men å trekke tann kommer jeg ikke til å gjøre når jeg er gravid igjen og bare kan ta paracet, for det var litt vondt etterpå, men sikkert bedre enn tannverk.

Jeg er også helt hysterisk redd for tannlegen så han satt sinnsykt mye bedøvelse, så det gikk veldig fint!

 

Lykke til i alle fall!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tannlegen min ville ikke gjøre det,men har hørt flere som har hatt en slags matte for å beskytte magen.da her det gått helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, hva får de gjort med tanna mi da? Hvis de ikke kan ta røntgen? Har så forferdelig tannverk i den ene jekselen min, og skal til tannlegen. Men hvordan skal de finne ut hva som er galt uten å ta røntgen? Huff, klarer jo ikke å gå sånn i 6 mnd til! Og hvordan er det med smertestillende etterpå ved evt trekking av tann?

har aldri gruet meg for å gå til tannlegen, men nå gjør jeg det virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen min sa som sagt at det ikke var farlig, han tok ett bilde.

Du kan fint ta paracet, men jeg tror ikke jeg ville tatt noe sterkere.

Tannlegen min sa som sagt også at jeg kunne ta Pinex Forte men det hadde jeg ikke noe lyst til.

Gikk helt fint med paracet.

Jeg hadde litt ekstra vondt for jeg tok myyyyye mindre enn det jeg egentlig kunne.

bare ikke ta Ibux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...