Gå til innhold

Kan man fysisk slite oss til for tidlig fødsel?


Ildfluå

Anbefalte innlegg

Har jobbet i påsken, er sykepleier på en ganske travel avdeling med mye bøying, løping, og fram og tilbake.

Slipper de tunge løftene, men litt støtte og bruk av kroppen er det.

Er 50 %sykemeldt, men er helt gåen de dagene jeg er på jobb.

 

Føler meg egentlig frisk og rask, men etter en lang dag på jobb har jeg flere kynnere, litt vondt i rygg/bekkenpartiet + utrolig trøtt.

 

Nå har jeg en uke fri. Tenkte å ringe legen, som forøvrig er ganske kjip på å gi sykemeldinger, og si at nok er nok.

Dersom jeg ikke får må jeg jo nesten fortsette en stund til.

 

Kan man egentlig jobbe så mye at man føder for tidlig?

Jeg har mye sterke kynnere når jeg går tur, bør jeg la være å gå da? Ikke direkte vonde, men tydelige strammninger og følelse av å måtte tisse, stikk nedover underlivet.

 

Føler at jeg bør begynne å slappe mer av, men lurer på om jeg egentlig utsetter meg og babyen for noe ved å være i så stor fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du kan slite deg ut til en for tidlig fødsel, men kroppen din har mye å streve med så den kan ikke være godt for deg eller barne å ha det slikt.Jeg hadde også mye vonde kynnere da jeg jobbet, legen sa det var normalt, men jeg syntes de var svært energikrevende. Etter å ha vært sykemeldt en periode pga diverse ting roet kroppen seg og kynnerne ble roligere og ikke ubehagelige, da jeg kommenterte det til legen sa han at da kunne det være stresskynnere jeg hadde hatt og det var et positivt tegn at kroppen nå slappet mer av.

 

jeg ville snakket med legen om hvordan du har det og si rett ut at du sliter litt, selv om han er striks på s.m så pleier legene høre hva du sier og handle deretter. Det høres ut som kroppen din trenger mer ro. Husk at du skal ha overskudd til fødsel, våkenetter og mange bleieskift.....

Ta vare på deg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...