Gå til innhold

Gravid med muskelknute på livmor...er det mulig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om det er mulig?

Jeg fikk konstatert muskelknute på livmor og da fikk jeg til svar at de ikke visste om det var grunnen til SA gang på gang...begynner å bli skikkelig frustrert...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også på dette. Har selv operert bort deler av en muskelknute (pga kraftige mens blødninger). Blødningene er kraftig redusert men gravid blir jeg ikke!

 

Har imidlertid heller ikke hatt SA, så muligens er det mannen min det er noe galt med (også) ... ...

 

Muskelknute kan være årsak til at man ikke blir gravid - eller klarer å gjennomføre en graviditet - men mange får barn tross muskelknute. Jeg skal bestille ny time hos gynekologen etterhvert.

 

Det kommer an på hvor den er plassert, størrelse osv. I følge en lege jeg snakket med er det forsket svært lite på dette (typisk at kvinnesykdommer er nedprioritert i forskningsmiljøene visstnok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Venninna mi ble gravid tross at hun var full av sammenvoksninger og muskelknuter i underlivet.Egglederene var også så og si helt av stivet.Da tenker jeg på de "hårene" som beveger seg...som skyver ut egget.

 

Hun hadde alt dette pga uttalige operasjoner i tenårene pga tarmene.

 

Men hun ble gravid og fikk en vellskapt sønn.

 

Legene sa at det var et rent mirakel,skulle ikke være mulig egentlig !!!!

 

Men etter det svangerskapet,kunne hun ikke bli mer gravid naturlig.Men fikk barn senere med ivf metoden.

 

Så det er absolutt håp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...