Gå til innhold

Min drømme-fødsel!


Frk.April

Anbefalte innlegg

Heisann allesammen:)

 

For 3 uker siden kom vår lille prinsesse til verden, på termin:)

Hadde gått med kynnere(uvonde) en uke i forveien, så fikk fohåpninger

....men fant fort ut at her skjer det ikke no. Mistet litt mot når et vennepar fikk 4 dager før vår felles termin.

Men den 27 mars på kvelden ca 21.30 kjente jeg nye tak, men kanskje litt mer styrke....men ikke mye! Sa til samboeren hva jeg kjente og han ble i fyr og flamme. Men det skjer nok ikke no på lenge sa jeg, for vondt var det ikke. Riene kom oftere og oftere, men ikke veldig vonde...plutselit var det 3 min mellom hver...(uten no særlig smerte) så vi ringte til føden.Hun ba oss ta en tur inn på sjekk. Ringte til mormor som skulle sitte hos storebror, og dro hjemmefra ca 24.00. ankom ahus 15 min senere, og ble vist inn på et bad ca kl. 00.30. lå m registrering i 20 min, og på siste ri kjente jeg nedtrykk.....fortsatt ikke no særlig smerte, så forsto ikke at jeg faktisk var i fødsel!!!

Hoppet i badekar ca 01.00, og det var heeeeeelt nydelig. fantastisk hvor lite krefter man bruker i vann, og hvor lindrende det var. jordmorstudenten gikk igjennom et spørreskjema, og der KJENTE jeg jenta var på vei ut...??? Hadde jo fortsatt ikk no skkkelig vondt, skal det være mulig å føde uten smerter...???? Neida det skulle jeg ikke oppleve, men 01.50 komanderte jeg samboer opp i vannet, 2 trykk og 02.00 varprinsessa vår ute:) Helt fantastisk fødsel, jo å trykke henne ut var jo vondt, men resten var faktisk ikke vondt.

Vitale mål: 3060 gr 49 cm, vakreste lille prinsesse:)

 

Vil avslutte med å anbefale vannfødsel på det sterkeste,

det var helt fantastisk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med prinsessa, du har fått en herlig fødsel nesten uten smerter... kos dere vidare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Frk April! Fin historie! Hvis jeg ikke allerede hadde født, skulle jeg nok vurdert dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...