Gå til innhold

Litt om oss=0)


Budeia82,m/4 jenter:)

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 jenter, venter nå nr 3.

Eldste jenta mi på 3 år og 8 mnd fikk diagnosen ADHD for ca 1 mnd siden.

Så ting kan til tider være ganske tøft, med snart 3 små barn i huset.

Har selv 3 søsken med diagnosene ADHD og ADD så diagnosen til frøkna mi kom vel ikke akkurat overaskende på.

 

Er veldig glad for at hun har fått diagnosen såpass tidligt, og vi får heldigvis veldig god oppfølging av barnehage, helsestasjon, lege, bup og ppt.

 

Dette ble veldig kort fortalt, men fikk vel med meg det viktigste=0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en gutt som er under utredning nå, men som i følge legen på BUP var veldig tydlig adhd. Vi har lenge lurt på om det var noen problemer eller "galt" med han, men vært usikre lenge. Men nå er situasjonen forværret og vi er glade for å ha startet utredningsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gutt på 12 med ADHd og jente på 9 med ADHD. Jenta på 3 skal utredes for ADHD og det skal jeg og.

 

Så her er det høyt under taket og full fart i svingene hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg ser at jenta di på snart 4 år har fått diagnosen ADHD, kan du fortelle meg hvordan dere har gått fram for å få stilt diagnosen? Fikk høre av min forrige fastlege at man ikke utredet barn for ADHD før de kom i skolealder.....Har selv en sønn på snart 4 1/2 år som jeg selv mener er hyperaktiv eller noe i den duren, har vært til lege og helsestasjon flere ganger og de mener også at han er VELDIG aktiv. Hvem er det som stiller diagnosen? Føler ikke at vi får særlig mye hjelp fra fastlegen heller. Er veldig oppgitt for tida, han er jo en kjempeflott gutt, men han sliter oss fullstendig ut til tider....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere fikk diagnosen så tidlig. Da kan ting legges tilrette for henne når hun begynner på skolen osv.

Lykke til med nr 3 også :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bananas, når vi begynte med utredningen til frøkna vår, så fikk vi helsesøster til og melde oss opp hos PPT, så tok fastlegen vår alle mulige prøver av henne for og ute lukke alt mulig annet.

Etter at PPT hadde vært noen dager i barnehagen for og observere så ble BUP koblet inn.

I følge BUP så er det veldig få barn som blir utredet så tidligt, di fleste blir utredet i 6 årsalderen og opp.

Men di har måter for og få testet så små barn også.

Di på BUP syntes faktisk at det var ganske spennende og lærerikt og få utredet så små barn, da di fleste er "store" når di kommer dit, så di var absolut ikke negative til at vi ville utrede henne såpass tidligt.

 

Jenta vår har vært "anerledes" helt fra hun ble født, hun har aldri klart og sitte i ro, eller å leke med noe som helst.

Hun kaltret over alt, kunne til og med danse balett på spisebordet;o)

Før hun var et år hadde hun allerede begynt med stige klatring og bord klatring.

Vi kan ikke slippe henne av syne et øyeblikk da vi har hatt noen opplevelser der hun har stukket av, prøver seg selv om vi er der.

Hun har også stuket av fra barnehagen, så hun har nå en fast person der som følger med på henne.

 

Kunne sikkert ha skrevet mye mere, men hvis det er noe mer du lurer på så er det bare og spørre.:o)

 

Vil også føye til det at du kan snakke med helsesøster for og få henne til og henvise dere til PPT og evt BUP, så du trenger ikke og gå i gjennom fastlegen din.( det er foresten BUP som stiller diagnosen.:o)

 

Lykke til, hvet hvor slitsomme disse barna våre kan være selv om di kan være aldri så sjarmerende også.=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...