Gå til innhold

Råd mot hodepine


<3 Jentemafian <3

Anbefalte innlegg

Jeg har så utrolig vondt i hodet for tiden.

Drikker mye vann ca 2,5 liter pr dag men det hjelper ikke.

Har ikke lyst til å ta paracet vil prøve alt annet først.

Noen råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med litt ekstra vitaminer og mineraler og sporstoffer..??

Det hjelper for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg har også vært mye plaget med hodepine, og unngår paracet hvis jeg kan. Sist uke var jeg kjempe plaget hele dagen, og det ble bare verre. Samboeren min søkte etter råd på nettet, og fant flere steder at men kan drikke sterk kaffe med sitron. Jeg var desperat og hadde drukket hva som helst, men det hjalp:) Etter det starter jeg dagen med en kopp kaffe, og har ikke vært plaget siden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jernmangel kan gi hodepine.. du kan kjøpe et mildt jerntilskudd på apoteket og prøve det i en ukes tid å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg føler med deg. Jeg hadde forferdelig hodepine i 3-4 uker og holdt på å gå på veggene av de uutholdelige smertene. Fikk klarsignal fra legen om at jeg kunne ta Paracet uten å bekymre meg! For å få sove gjennom natta skulle jeg ta en "coctail" med 1 paralgin forte + 2 paracet. Husk på at det er mange kronisk syke gravide som går på "allverdens" medisiner, og selv om vi helst skal unngå både det ene og det andre, så skal også mor ha det bra.

Når det gjelder jernmangel, så kan det stemme at du kan få hodepine av det, men har du jernmangel? Jeg har jern i massevis, og har fått beskjed at jeg overhodet ikke må ta jerntilskudd, til tross for at "alle" gravide blir rådet til det.

Mye av hodepinen min forsvant da jeg fikk noen enkle øvelser for nakke og skuldre av fysioterapauten min. Kanskje noe å tenke på for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips mot hodepine er mye luft, gå deg turer og trekk frisk luft!! Prøv massasje, kanskje er det noe som ligger i klem? Osteopater kan også hjelpe deg! Vet ikke om akupunktur/akupressur kan hjelpe, men det er absolutt verdt forsøket! :-) Ikke noe godt å gå med hodepine, men ikke vær for redd for å ta deg et par paracet av og til. Svigerinna mi er kroniker, og tok masse medisiner (som vi andre nok ville sloknet av) gjennom hele svangerskapet, og gutten hennes er frisk som en fisk, ingen plager (4 år nå)! :-)

Sunt kosthold og mosjon er uansett noe som hjelper på det meste...

God bedring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse frisk luft kan hjelpe. Jeg har vært veldig plaget med hodepine selv denne gang, jeg har hatt det i en uke i strekk på det verste. Jeg har prøvd paracet men det hjelper ikke, tar ikke det mer. Jeg merker at jeg blir fort stiv mellom skulderbladene og opp mot nakken, en god masasje hjelper av og til for å forebygge hodepinen... Å være i bevegelse hjelper også litt for meg.

Håper du finner noe som hjelper for deg også, hodepine er forferdelig når det er på det verste......

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd jenter.

Skal til legen i neste uke så da dår jeg høre hva han sier, kansje jeg har jernmangel vet ikke, men hvis det ikke går over så må jeg ta en paracet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente selvfølgelig ikke at du skulle ta jern uten å ta en hb test først:-) men det går jeg utifra at du skjønte! så be legen kontrollere det på kontrollen neste uke! ellers har du jo fått mange gode råd her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine kan også være tegn på høyt blodtrykk!

Jeg måtte ha paracet på apoteket nå når jeg var forkjølet, og da spurte de meg om det var mulighet for at jeg hadde høyt blodtrykk. Jeg har ikke det, var bare forkjølet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke vil drikke kaffe kan col aogså hjelpe - har noe med at koffeinen utvider blodårene.

Er jo ofte sammentrekte blodårer i hjernen som forårsaker hodepine (etter hva jeg har forstått).

Har lest et sted at om mor ofte har hodepine betyr det at hun venter gutt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...