Gå til innhold

Hei,hei.


Småbarnsmor og mormor

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne ta en liten presentasjon av oss med ADHD barn.

 

Jeg er mor til 4, bor i Bergen og har en gutt på 12 år med ADHD.

Fikk diagnosen på han når han gikk i 4.klasse.

 

Før det hadde vi det veldig tøft.

Når jeg tenker tilbake nå så får jeg helt vondt inni meg når jeg tenker på krangler jeg hadde med gutten oppigjennom årene fordi han var så aktiv og hissig.

Og hvordan han slet på skolen.

Da vi fikk diagnosen og han begynte på medisiner fikk vi en ny hverdag alle sammen.

Kunne fungere som en "normal" familie og ha samtaler med gutten...

det går ikke an å beskrive hvordan det var før og etter med ord.

Det er sånn som må oppleves og det er vel bare oss med adhd barn i hjemmet som helt klarer å forstå hvordan det er.

Håper derfor at denne siden kan hjelpe oss og at vi kan utveksle erfaringer og dele sorger og gleder sammen her inne....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann, vet akkurat hvor slitsomt du må ha hatt det, den ene broren min fikk ikke diagnosen sin før han var 13 år, men det var jo ADD da.

+ at min søster fikk diagnosen ADHD i 2 klasse, etter mye mas fra min mor, hun fikk bare komentaren at "man kan jo ikke forvente annet når man er alene mor" og hun hadde store problemer med og fungere "normalt" i hverdagen (min søster altså)

 

Husker at hverdagen ble sååå mye bedre for oss alle spesielt mine søsken da di fikk medisiner.

 

Så det er bra at alt har falt på plass for dere nå=0)

 

Ønsker dere lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mor til 2,bor i Bergen og har en gutt på 11 år med ADHD..

 

Vi fikk diagnosen i september-05

Vi hadde det som dere før medisinering,men vi kan enda ha dager hvor han er helt umulig på kveldene.. Han sover og spiser veldig lite,noe som er bivirkningen til Concerta.. Nå ville legen at vi skulle gå over til Straterra,men jeg er litt usikker siden det er så mange bivirkninger med den..

Noen som har barn som går på den medisinen her?

Ellers går det mye bedre med han på skolen,har nettopp fått datamaskin til han og det vil nok gjøre det litt lettere for han..

Han sliter litt med å få venner pga sin tidligere utagerende atferd,men det håper vi blir bedre..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI JEG ER MOR TIL TRE OG BOR PÅ YTRE ENEBAKK,MIN ELDSTE JENTE HAR VÆRT IGJENNOM FULL UTREDNING UTEN OG FÅ NOE DIAGNOSE.MEN VI FÅR HJELP AV PPT SLIK AT HUN HAR FÅTT STØTTELÆRER PÅ SKOLEN SOM HUN DELER MED NOEN ANDRE ELEVER ,OG DET GÅR KJEMPE BRA,VEIT IKKE HELT HVORDAN HUN SKULLE KLART SEG UTEN.HAR VÆRT ENDEL KRANGLER OPP IGJENNOM HER OGSÅ,MEN NÅ ER VI I EN PERIODE DER HVOR TING FUNGERER BRA-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gutten min går også på Conserta.

Han sovner "sent" om kvelden men ikke sånn at han plages med det og er trøtt om morningen.

Har også enkelte dager da han er ekstra "vanskelig".

Merker det utrolig godt, for da blir han masete, hører ikke etter nåer vi snakker og plager på lillebroren på 2 år.

Har ikke hørt noe om Straterra annet enn det jeg har lest i tidsskrift osv.

Er du medlem i Adhd foreningen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke det.. Men jeg har vært en del innpå bokstavbarna :)

 

Gutten min har fått Melatonin slik at han sovner,men virker ikke hvis han er rastløs..Og det er jo han som regel om kveldene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, alle sammen:)Jeg er mamma til to barn, en gutt på 11 år, og ei jente på fem år.

 

Gutten min fikk diagnosen AD/HD i September-05, og har brukt Concerta siden da.Han fungerer godt på skolen og fritiden, og har veldig god hjelp i medisinen.Jeg merket at det var "noe" med ham allerede fra 4 årsalderen.

 

Under utredningen på BUP fant de ut at han også har flere trekk fra Asperger, men ikke mange nok trekk til enn diagnose på det.

 

Jeg håper vi kan hjelpe og støtte hverandre her inne på dette forumet, det er jo litt av en utfordring vi har.Godt å kunne snakke med noen som virkelig forstår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hadde også problemer i forhold til dårlig apetitt og bruk av Conzerta. Han ble faktisk undervektig. det vi gjorde da var å redusere dosen fra 36 til 18. Da virket ikke medisinen optimalt, men han la på seg igjen. det ble bestemt å suplimere med Ritalin. Nå får han 18 mg Conzerta og 10 mg Ritalin.

Kan lite om Straterra, men er som deg skeptisk. det er gjort lite forskning på preparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei allesammen:)

har savnet et forum som dette. jeg er mor til en liten gutt paa 6 aar. venter ei lita tulle i juni. og har en samboer med to gutter paa 9,5 og12,5 aar.

gutten min fikk diagnosen i januar, men har hatt masse hjelp fra bhg og ppt siden han var 4. har nok hatt en mistanke lenge, men naar han fikk diagnosen var det tyngre enn jeg hadde trodd. jeg trodde jeg skulle bli lettet, men det tok mange uker foer jeg helt klarte aa godta det. naa er jeg lettere til sins og forbereder meg til skolestart til hoesten... gruer meg nok like mye som han:)

han beg paa conserta, men etter 2 uker saa sa jeg stopp. han ble bare vaerre, alt gikk galt for han, graat for ingenting, klarte ikke aa gjoere noe paa egenhand.. saa naar bup. sa at vi skulle prove noe nytt var jeg veldig skeptisk. men etter en mnd. beg vi paa strattera. gutten er helt fin. han har selvsagt dager som er daarlige og, men det er saa herligt aa se at han fungerer. han har tilogmed faatt seg bestekamerat:) jeg krysser fingrene for at det skal vare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...