Gå til innhold

JM og lege sier så forskjellig :S


ma♥med 2 små jenter♥

Anbefalte innlegg

Nettopp kommet fra kontroll hos lege. Går til lege og JM annenhver gang nå på slutten.

 

Da jeg var hos JM forrige uke, sa hun at babyens hode var godt festet, mens når jeg var hos legen i dag, sa legen at babyen ikke var festet!!!

 

I tillegg målte JM sf-målet til 35 for en uke siden, mens legen målte det til 34 i dag...

 

De skriver alltid feil på helsekortet om hvor langt jeg er på vei også. Er 37+6 i dag- legen skrev 37+3... Vet jo at jeg er 37+6!!!

 

Blir en smule forvirret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stol på deg selv...jeg spurte legen min hvorfor det er sån og han svarte at jm og lege ser forskjellig på det..ikke heng deg så mye opp i det du..du vet jo når du har termin..lykke til foresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol doktorn min vet ikke hva halvparten av tingene på helsekortet står for..:) Jordmoren forstod ingenting: hvavar det han mente... jeg sa at han satte pluss der fordi jeg kjente bevegelse... hun lo litt å sa men der skal det jo skrives hvilken vei babyen ligger.. Det at de måler forskjellig er bare at de har forskjellige rutiner... sikkert slurv fra doktorens side... tror ikke det er alle doktorene som er helt i rute med graviditet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan jo begynne å lure noen ganger!! Det viser iallefall at det er unødvendig å henge seg for mye oppi sf-mål osv... Er jo ikke akkuart så nøyaktig at det gjør noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ang sf-målet sa min jordmor at hun kunne kun sammenligne målingene med sine egne, fordi alle har sin egen teknikk for hvor og hvordan de målte. Så hun ville kun se "progresjon" mellom sine egne målinger, og ikke så mye på de som legen gjør.

 

og ang hva lege/jm skriver om hvor langt du er på vei, så skriver også min lege "feil" (han skriver kun ukenr, aldri dag), men der kan det jo også være at din lege bruker en annen utregningsmetode for terminberegning. (det finnes jo minst to) Når det er bare dager i forskjell har det vel ikke noe å si egentlig...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...