Gå til innhold

Nå skla jeg antakelig slutte å amme *samme som småtroll*


♥ Snøblomst ♥

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Kanskje noen av dere har sett tidligere innlegg... Vi har en gutt som nettopp har begynt med Nutramigen pga laktoseintoleranse. Det jeg lurer på er hva gjør jeg ift melkeproduksjonen min. Jeg har vannvittig med melk!!! Ca. 130-150 ml ihver pupp når jeg pumper hver 4-5 time. Lurer på hvordan jeg skal få melka bort, kan jo ikke hlde på å pumpe meg i all evighet?

 

Blir veldig glad for alle svar :0)

Gogutten :0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det din melk han ikke tåler? Om det er kumelka du får i deg han ikke tåler er det ikke da bedre om du slutter med melk? Det måtte jeg gjøre med en av våre. For hans del gikk det over etter noen måneder og da kunne jeg gå tilbake til vanlig kosthold igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Asterixa!

 

Jupps, det er min melk han ikke tåler, all form for melk. Mangler et enzym som skal spalte proteinene. Hjelper derfor ikke å slutte med melk for mor... Babyer som har melkeallergi kan drikke mm dersom unngår melkemat i kosten.To forskjellige ting dette :0) Kan legge til at gutten er blitt ny etter han startet med Nutramigen. Fra å gråte 10-12 timer fast i døgnet, er han nå frisk og glad og gråter av naturlige årsaker (sulten, våt bleie, trett, selskapssyk) :0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du stoppe melkeproduksjonen anbefaler de her jeg bor å pumpe spreng og binde opp puppene.. Da jeg skulle slutte spurte jeg om å få medisin som stopper melka, men de ville ikke gi pga mange får igjen melka når de slutter på medisin..

 

Det jeg gjorde var å binde et skjerf stramt over puppene, døgnet rundt. Det skaper falsk spreng, så du produserer mindre. Når den virkelige sprengen ble ille pumpa jeg ut litt.. Ikke mye, det skal bare ta unna det verste..

 

Jeg gikk fra fullamming til tomme pupper på 14 dager (da hadde jeg en kraftig brystbetennelse på den tiden som gjorde at jeg måtte pumpe mer enn jeg ellers ville gjort).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar lillegull! Høres ut som et godt råd :0) Jeg får plukke fram et skjerf og stramme inn ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...