Gå til innhold

sambo behandler meg som dritt (langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

velger å være anonym pga atdet er flere her som vet hvem jeg er.... sitter nå å skjønner ikke hva jeg skal gjøre... jeg har en samboer som jeg har vært sammen med i ett og halvt år nå. vi skal ha vårt første barn i september. vi har det bra sammen bortsett fra når han drikker.. det kan skje ganske ofte,men etter at jeg "gikk fra han" i januar å gav han et alternativ; alkohol eller meg, har han forsåvidt skjerpet seg. I går kveld ringte han meg å¨spurte om han kunne ta seg noen pils etter jobb. joda,han skal da få det, han lovte å ikke være sen osv.. det endte opp med nasjspiel hos oss me en kompis og en venninne av kompisen. greit for meg for jeg er glad bare han er hjemme.. men dajeg våkna opp halv åtte i morrest satt typen min å dama naken i sofaen og spillte kles poker..kompisen lå å sov bak dem. javel tenkte jeg, fikk jo sjokk. så jeg sa hva F*** er det her for noe å gikk gråtende på romme mitt.. nå kommer det som irriterer meg mest av alt: han spurte hva jeg var så sur for. så på meg med et fylleblikk jeg er sååååååå lei av og forsvarte seg med at det bare var helt uskyldig og at jeg oppførte meg dumt...sa at hvis jeg ikke trodde han gikk han med en gang..HAN ble faktisk sur på MEG. han stakk med kompisen og hun dama ble igjen for å trøste meg... javel.. har ikke hørt fra han enda.. han er på jobb no å jobber av rusen.. det som irriterer meg er at han behandlet meg som dritt etterpå å fikk meg til å føle at det var helt greit det der med at han kler seg naken med ei anna dame mens jegsover. da jeg spurte om hvordan han hadde kommet til å reagere om jeg hadde sotte naken me en annen mann sa han at da fikk jeg finne meg en da.. JAVEL. aner ikke hva jeg skl gjøre. han skuffer og sårer meg gang på gang. har hatt lyst t å gå fra han mange ganger, men vi har det jo så fint når han er edru... dere utenfprstående, hva synes dere? å nå som vi skal ha en liten en sammen... vil ikke være alenemor.. men synes heller ikke jeg fortjener den dritten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff....ble helt målløs jeg...

tror jeg hadde sett på det som utroskap selv..hvorfor i svarte satt du der naken lissom..

han har ingen rett i å kle av seg forran en annen kvinne.

klespoker el ei!!!

 

 

håper det ordner seg for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uten noen kvaler sendt ham på dør. Det er ikke bare noe jeg sier, men jeg mener at det der ikke går ann i det hele tatt. Har ikke noe å si hvor snill han er når han er edru så lenge han ikke har noe selvkontroll i fylla.

 

Hverken du eller den lille i maven har godt av å ha en slik mann i hus.

Kast ham ut! Du fortjener bedre. Aldri tro noe annet.

Eventuelt kast ham ut til han viser at han kan skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senest i januar dro jeg fra ham ei ukes tid så han skulle skjønne alvoret i det.. det oxo pga alkoholen. siden da har han skjerpet seg, men nå er han tilbake ser det ut til. er spent på når han kommer hjem å se om han skjønner problemet eller om han er overlegen å ikke tror han har gjort noe galt..han har ikke ringt enda.. tro hjemme fra åtte i morrest.. jeg er såååå forvirra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette kjenner jeg meg igjen i ja.. Ikke akkurat det med å sitte naken sammen med andre damer, men resten...

 

Vet at det er vanskelig å gå fra noen når men iblant har det bra sammen. Jeg var også sammen med en som var drømmemannen når han var edru. Bare så synd at alkoholen var viktigere for han enn jeg og barnet jeg bar. Jeg kastet han ut flere ganger, og tok han også tilbake da han lovet bot og bedring. Men til slutt rablet det altså fullstendig for meg, og kastet han ut for godt. Det var nok det smarteste jeg noen gang har gjort. Jeg tror ikke noe barn har godt av å vokse opp i et sånt hjem. I begynnelsen var det tungt, er ikke bare bare å være alene med en baby. Men ting gikk seg til etter hvert, og etter noen år traff jeg den virkelige drømmemannen. Han behandler datteren min som sin egen, og nå venter vi barn sammen. Datteren min (eller vår, som det heter i min samboers øyne) gleder seg veldig til å bli storesøster.

 

Jeg tror at å kaste ut typen den gangen, var det beste jeg kunne gjøre for datteren min.

 

Håper du finner ut hva som er rett for deg. Du må i hvert fall ikke finne deg i hva som helst....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ren refleks hadde jeg delt ut x antall knyttneveslag til de begge (hun dama som satt der visste vel at du bodde der?) Så hadde jeg pakket noen av klærne hans, og satt utenfor ytterdøra. Ikke sluppet han inn. I tillegg hadde jeg kontaktet hans foreldre (forutsetter at man har et ok forhold til dem, og kan snakke med de) å sagt det som det var, og om den teite sønnen deres kanskje kunne få sove hos dem, til han finner seg noe annet. (mest for å ydmyke han så mye som mulig, er ikke sikkert foreldrene setter så stor pris på at sønnen deres oppfører seg sånn mot sin gravide sambo) Hvis han viser at han virkelig angrer, og du selv har lyst, hadde jeg ville vurdert å tatt han tilbake igjen hvis han lover å snakke med noen profesjonelle om dette. Men det er min mening da. Trist at noen kan oppføre seg sånn. Og nei, alkohol kan ikke unnskylde det, bare forklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde det vært så lett så.. nå sitter jeg å er såååå forbana, så¨nå er jeg truan t å kasten ut utn å felle en tåre.bare ser for meg de to sitte der naken så sjokka over å se meg.. faan heller. å det han sa ettrpå da.. IDIOOOOOT...håper han kommer krypende i dag. skal si at eneste måten vi kan klare oss erom vifår hjelp. lei av ågi han nye sjanser. han må gjøre noe selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ganske godt igjen her ja.. jeg var sammen med en type i flere år som oppførte seg på ganske lik måte! Men heldigvis ble jeg aldri gravid med han. Det jeg synes du må gjøre er å tenke på barnet du skal få og hvordan det blir for barnet å vokse opp under slike forhold. For han samboeren din kommer ikke til å plutselig forandre seg en vakker dag slik vi gjerne drømmer om! Det beste rådet jeg kan gi deg er nok å gjøre det slutt med han. Han vet hvor mye det sårer deg når han oppfører seg slik og han velger allikevel å drikke seg full med det det medfører. Du kan finne deg en som har respekt for deg, noe samboeren din ikke kan ha, da ville han aldri gjort noe så idiotisk som å sitte i naken i sofaen med ei jente i DIN stue! Og det med at han prøver å snu på hele situasjonen og plutselig så er det han som er sur på deg og du som burde ha dårlig samvittighet, den kjenner jeg også godt til fra min tidligere kjæreste. Duster! Kvitt deg med ham, både du og barnet ditt fortjener bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Jeg var sammen med en nogenlunde slik mann i nesten to år.. Han gjorde ting som de fleste ville sett på som uakseptable, men da jeg tok det opp med han, fikk han uansett meg til å få dårlig samvtitighet! Men: når vi hadde det bra, hadde vi det veldig bra.. Skummelt. Jeg sitter i dag med ei lita tulle i magen, og skal ha eneansvaret for henne, har vært en tøff avgjørelse, men jeg har ikke hatt det så bra som jeg har det nå, på over to år! Barnefaren skal ha kontakt med jenta, men jeg slipper å bo sammen med ham å finne meg i all dritten hans, og det er det viktigste. Du har bare ett liv, husk det! Dessuten: Når det ble offisielt at han hadde flyttet ut, kom "alle" sammen og sa til meg at det var bra jeg hadde kvittet meg med ham, han hadde vist meg null respekt..og jeg fortjente bedre.. Dette overasket meg, da jeg trodde ingen så hva som skjedde.. Når du får han på avstand, vil du bli sterkere og sterkere for hver dag, og til slutt lurer du på hvorfor du ventet så lenge med å bryte ut..

Lykke til, vi må få høre hvordan det går!

 

Klem jente15.07.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med haka i bordet nå! HALLO, går det an, det ville ikke jeg tollerert. Aner ikke hva jeg hadde gjort for jeg hadde vel blitt så sjokket, men at han skulle bli sur på deg??Fordi han sitter naken i stua m en naken dame og at du ikke forsto at det ikke var noe som hadde skjedd??

Han trenger en skikkelig virkelighets sjekk!

 

Er han helt dum? Unnskyld meg, men vis han disse innelggene du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om samboeren din er litt umoden. Du bør kontakte kommunen og avtale møte med Familievernkontoret for å få hjelp. Snakk eventuelt med jordmoren din eller legen for å finne ut hva du/dere kan gjøre. Det er ikke bra å ha det sånn og som du sier selv; du fortjener bedre. Samboeren din har det sikkert ikke bra han heller, men det virker ikke som om han forstår helt hva han gjør galt. Uansett, søk hjelp slik at barnet dere venter ikke kommer til verden i kaos! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefalle en bok jag läste för inte så länge sen.

"Ved hans side" av Katerine Janouch.

 

Tycker inte du verkar ha så mkt mer att hämta från den karln där, behandla ngn med så lite respekt, och gravid dessutom.

 

Enig i de andra inläggen här, du har det säkert bättre med dig själv och svangerskapet om du får ro och tid att vara gravid och tänka på er FRAMTID, DIN OCH BARNETS, ISTÄLLET FÖRA ATT OROA DIG OCH BEKYMRA DIG FÖR EN MAN SOM TYDLIGEN VÄLJER FLASKAN ISTÄLLER FÖR ER.

( Sorry stor stil helt plötsligt)

 

Lycka till och stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff stakkars deg, det høres ikke lett ut det der;(

Vet nesten ikke hva jeg skal si jeg, men han virker jo som en dritt når han gjør slik mot deg;(

han kan jo ikke være sur på deg, du har da ikke gjort han noe....

Du får stille han opp mot veggen igjen å gi han et ultimatum.. DEG eller ALKOHOLEN.....

 

Ønsker deg masse lykke til;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt utenfor min fatte evne. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at det ikke er du som skal sitte som "svarte per" her. At han blir sur på deg etter en slik oppførsel, viser bare hvor "snever" han er når han drikker. Jeg hadde ikke akseptert en slik oppførsel, og kunne nok ikke levd med en slik mann........

 

Men, så er det som du skriver, dere har det jo fint sammen når han ikke drikker og samtidig er du glad i han. Jeg ville nok prøvd å snakke med han når han har blitt edru og fått tenkt seg om. Hadde jeg vært deg, ville jeg nok krevd at han fikk velge mellom deg/dere og alkoholen.

 

Lykke til og stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i litt av den samme situasjonen.. Kan selvfølgelig bare snakke for meg selv, og det der hadde ikke jeg godtatt!!! Da hadde det vært på huet og ræva ut!!! Greit dere skal ha en liten en sammen, men hva om det hadde vært den lille som hadde kommet ned en gang og sett faren sin sånn om noen år!!! Det hadde vært ennå værre!!

 

Tenk på deg selv og den lille!! Håper det ordner seg!

Stor trøsteklem fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjenn her ja. Hadde samme typen idiot i 2 år før jeg endelig fikk nok etter uttallige fyllafester med detaljer som ikke passer seg her. (og ikke minst unnskyldninger) Lærte til slutt at alle løftene om bedring og mindre alkohol og blabla bare var tomme løfter og flytta hjem til mamma. Der var det ikke barn i bildet, men jeg kan nok tørre å påstå at jeg hadde flytta uansett. Som det ble sagt over, det kunne vært barnet deres som så det du så... Det er må du bare ikke godta. Hu dama å kompisen hadde jeg jaga på dør fortere enn F, og gubben skulle fått en skjennepreken han sent ville glemt. Å finne typen full og naken i MITT hjem med ei naken dame hadde fått meg til å sprute ild mildt sagt. Syns det er trist og respektløst av han å gjøre noe sånt mot deg :(

 

Håper det ordner seg for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke bra ut for deg dette her. Hva du hadde valgt for deg selv er en ting, hva du velger for ditt barn er noe helt annet. Jeg synes at du skal tenke på barnet nå! Han høres ut som en som har veldig dårlig bedømmelse og blir nok sannsynligvis ikke den drømmepappaen som du ønsker deg. Oppførselen høres ikke særlig betryggende ut synes jeg, håper virkelig du tenker på babyen din nå, og deg selv også.

Eli 33+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå fra han før det er for sent sier bare jeg, en gang drittsekk alltid drittsekk. Ønsker deg lykke til ikke la deg tråkke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark han ut døra!! Hva er det for en måte å oppføre seg på?? Høres ikke ut som han er klar for et seriøst og voksent forhold. Tenk på deg selv og barnet ditt. Barnet ditt vil jo bli påvirket av hvordan han behandler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at alt er en prosess og at det tar tid å finne ut hva som er riktig å gjøre. Snakk med legen din!!!! Allikevel klarer jeg ikke å la være å si at du må spare barnet ditt for dette (mannen) og den usikkerheten han bringer inn i deres tilværelse. Han har en laaang vei å gå,- den veien bør barnet spares for.

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. Jeg synes så innmari synd i deg! Sånn skal det jo ikke være !???!!! Makan til håpløs og barnslig oppførsel. Jeg blir helt stum! Får lyst til å banke han for deg!!!

Dette må du ikke godta, ikke la han tråkke på deg på denne måten! Tenk å si at du oppfører deg dumt fordi du reagerer på at fyren sitter naken med ei anna dame. Fy FAEN !!!!

 

Jeg blir så sinna !!!!!

 

Ønsker deg alt av lykke med de valg du måtte komme til å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...