Gå til innhold

sambo behandler meg som dritt (langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

velger å være anonym pga atdet er flere her som vet hvem jeg er.... sitter nå å skjønner ikke hva jeg skal gjøre... jeg har en samboer som jeg har vært sammen med i ett og halvt år nå. vi skal ha vårt første barn i september. vi har det bra sammen bortsett fra når han drikker.. det kan skje ganske ofte,men etter at jeg "gikk fra han" i januar å gav han et alternativ; alkohol eller meg, har han forsåvidt skjerpet seg. I går kveld ringte han meg å¨spurte om han kunne ta seg noen pils etter jobb. joda,han skal da få det, han lovte å ikke være sen osv.. det endte opp med nasjspiel hos oss me en kompis og en venninne av kompisen. greit for meg for jeg er glad bare han er hjemme.. men dajeg våkna opp halv åtte i morrest satt typen min å dama naken i sofaen og spillte kles poker..kompisen lå å sov bak dem. javel tenkte jeg, fikk jo sjokk. så jeg sa hva F*** er det her for noe å gikk gråtende på romme mitt.. nå kommer det som irriterer meg mest av alt: han spurte hva jeg var så sur for. så på meg med et fylleblikk jeg er sååååååå lei av og forsvarte seg med at det bare var helt uskyldig og at jeg oppførte meg dumt...sa at hvis jeg ikke trodde han gikk han med en gang..HAN ble faktisk sur på MEG. han stakk med kompisen og hun dama ble igjen for å trøste meg... javel.. har ikke hørt fra han enda.. han er på jobb no å jobber av rusen.. det som irriterer meg er at han behandlet meg som dritt etterpå å fikk meg til å føle at det var helt greit det der med at han kler seg naken med ei anna dame mens jegsover. da jeg spurte om hvordan han hadde kommet til å reagere om jeg hadde sotte naken me en annen mann sa han at da fikk jeg finne meg en da.. JAVEL. aner ikke hva jeg skl gjøre. han skuffer og sårer meg gang på gang. har hatt lyst t å gå fra han mange ganger, men vi har det jo så fint når han er edru... dere utenfprstående, hva synes dere? å nå som vi skal ha en liten en sammen... vil ikke være alenemor.. men synes heller ikke jeg fortjener den dritten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, er ikke sikkert det er så ille å være alenemor, det er verre for en 2-3 åring å flytte fra han da enn at de ikke kan huske å ha bodd sammen. så skal du gidde dette bør du vel være sikker på at du gidder han lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufh.. dette hørtes ikke bra ut.. men jeg må jo bare være helt ærlig å si det at jeg hadde ikke funnet meg i det.. Det eneste jeg forlanger er å bli behandlet med resp det lyser ikke akkurat av respekt slik du skriver.. Jeg hadde ikke funnet meg i det... Du fortjener å ha en mann som respekterer deg og verdsetter deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For barnets og din egen skyld høres det ut som det beste er å komme seg vekk. Høres ikke ut som om han er mye å samle på han karen der nei. Bor dere sammen må dere også kunne stole på hverandre og respektere hverandre. Et barn bør vokse opp med voksne det kan stole på og ha som forbilde. Er samboeren din et slikt forbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at selv om han kan oppføre seg bra edru, så er han ikke bra for verken deg eller barnet ditt når han drikker/har drukket og greier han ikke å se det selv og gjøre noe med det har du nesten bare en ting å gjøre skal du være fornuftig og ta vare på deg selv og barnet. Husk at den lille skal vokse opp i dette miljøet. Slik oppførsel skal du ikke finne deg i, det hjelper null og niks om han er snill edru hvis han ikke i det minste angrer og ser hva han gjør mot deg og er såpass til kar at han søker hjelp. Du skal ikke ofre din egen og barnets trygghet og trivsel for noe slikt. Ja, det er sikkert trist å være alene mor også, men da har du i det minste sjansen til å møte en trivlelig mann på sikt, isteden for å sitte der med en som behandler deg som dritt. ja, jeg vet dette blir en sånn teit moralpreken.. Men jeg lover deg den høres mer belærende ut enn den er ment. Jeg vet det er utrolig vanskelig og vondt å gå fra en, selv om han behandler deg som dritt og dette er naturligvis noe du til syvende og sist må finne ut av selv, men jeg blir så innmari sint av slike mannfolk som ikke kan oppføre seg mot dama si. Og så når du i tillegg er gravid! Og siden du allerede har gitt han beskjed om at du ikke liker drikkinga og oppførselen hans, syns jeg harn har fått den sjansen han fortjener. Nå må du tenke på deg selv og barnet først og fremst. Han har jo egentlig bevist at han mangler selvkontroll....?

 

Lykke til ihvertfall, håper du finner ut av dette! Og husk at du skal tenke på deg selv og barnet og ikke han nå! Du skal ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet om du går fra han, verken for din eller barnets del. (men det er jo min mening da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg håper jo det.. men han er jo så go når han er edru..hadde han bare insett at han har et problem. skal ta meg en skikkeli prat med han ikveld.håper bare han ikke begynner å drikke igjen. har vært mange slike episoder før, men er vanskeligere å tenke fornufti nå som vi skal ha barn sammen. vil at alle vi tre skal leve sammen og oppdra barnet vårt sammen, men er så redd for at det fortsetter sånn framover og.. tar det til seg et par måneder så er det pån igjen.. herregud what a mess:) driter i anonym knappen nå jeg. de jeg kjenner vet vel det meste alikavell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg!

 

Må si jeg ikke synes du fortjener å oppleve dette fra en du elsker og ønsker å dele livet med!! I tillegg er du gravid og da burde jo samboeren din ha vett nok til å behandle deg med respekt. At du blir lei deg og opprørt er ikke bra for hverken deg eller babyen..

 

Det første jeg ville tenkt om jeg kom inn i stua og så hva som foregikk, er selvfølgelig hva som foregår ellers på fest, når du ikke kan dukke opp og se hva han driver med.. Det kan du jo forklare for han. Du kan jo ikke stole på en mann som kler seg naken med en annen dame i din egen stue.

At han ble sur, er vel heller en typisk forsvarsmekanisme fra hans side. Istede for å bli flau og innse hva han driver med, dytter han all den dårlige samvittigheten over på deg og får deg til å føle deg vrang og urimelig.

 

Det viktigste du har i livet, er din egen selvfølelse. Om du undergraver den, kommer du til å godta mer og mer etter hvert. Tro meg, jeg mistet min og jobbet maaange år for å få den tilbake.

Det er ikke bedre å bli "mishandlet" psykisk enn fysisk. Da skjer ting mer ubemerket og til slutt tror du det er du som er helt sprø... huff, fryser på ryggen av å tenke på hvordan det føles. Kan ennå, 5 1/2 år etterpå lure på om jeg er helt sprø når jeg må snakke med X -en.

 

At han er en god samboer som edru, er jo kjempefint. Men om han ikke eier begrensinger som beruset, bør han faktisk kutte alkoholen helt. Om han synes den er mer verd enn deg og lillevennen, er det hans tap!! Og jeg vet han kommer til å angre dyrt og hellig, ganske snart.

Pakk baggen og si du har fått nok... du aner bare ikke hvor sterk man blir når man bare MÅ! Jeg tok med meg min 3-åring og min 1-åring og gikk min vei.. hadde ikke jobb (var dagmamma) eller noen familie å støtte meg til, men jammen gjorde det godt å stå på egne ben.

Sier ikke det trenger å være slutt for alltid, men ett sted må grensen gå om han virkelig skal skjønne at du mener det. Ikke dra tilbake med en gang heller, la han jobbe litt med dette.

Å være alene er ikke bare negativt, du slipper iallfall å bekymre deg for neste fyllekule!!!!! Du har bare deg og lillen å tenke på.

 

Lykke til iallfall. Det vil ordne seg på en eller annen måte, det er jeg sikker på.

Selv sitter jeg her med en ny samboer og nr 4 (vårt 2. fellesbarn) på vei. Det er godt å ha en god hverdag og en jeg kan stole på...

 

Stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har sagt til han at barnet skalikke kjenne alkohol lukt, se at foreldra er fulle eller nå sånt. det var han enig i, mendetervellik viktig at jeg føler meg trygg på ha. gruver meg til dager jeg vet han kan ta seg en øl. (som blir til mange) red for at ha ikke skjerper seg når barnet kommer. at han ermye ute mens jeg sitter hjemme å venter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, lille venn - det er helt grusom å lese det her...

Det høres ut som om fyren din har et "pittelite" problem som går ut over deg - det kommer til å gå ut over barnet deres også om du ikke setter grenser nå.

Jeg er enig med de andre her - sett ned foten og sett deg i respekt, jente! Han vil i alle fall ikke slutte å drikke hvis han ikke forstår at det får konsekvenser.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er på tide. han ringte i stad. virka edru iallfall, men han hørtes så likegyldig ut på en måte. tror han bare er redd jeg .hahaha. sa at han fikk me å komme hjem etter jobb for jeg var ikke her i morgen om ikke. han sa at jeg måtte ikke være sur og gretten, å dæven da sa jeg at det hadd æ F**** mæ all grunn t å vær så det fikk han takle. så bli en spennende kveld. men no føle æ mæ faktisk sterk. har fått grenne meg ferdig og aggresjon er på vei.herlig, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...