Gå til innhold

Litt menslignende blødning... Hjelp!


Tord_og_Trym

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 28. I sted oppdaget jeg at jeg hadde fått litt "blødning" da jeg var på WC. Lignet på starten på en mensblødning, kun på papiret og ikke så veldig mye men dog..... Det var friskt blod. Har ikke hatt noen blødninger tidligere i svangerskapet og heller ikke i mitt forrige svangerskap. Kan ikke erindre at jeg har gjort noe spesielt som skulle tilsi at jeg skulle få noen blødning..... Sitter nå her på jobben og er litt engstelig. Fødte 10 uker for tidlig forrige gang, men da hadde jeg ikke noe blødninger. Vil så gjerne unngå at det skjer igjen..... Noen med noen erfaringer her..... Skal til jordmor om 1 uke, men bør kanskje ta en telefon til henne allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt med en gang... Så ekkelt å gå rundt å være engstelig..

 

Ring du.. Det går sikkert bra:) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og snakk med henne du, man skal alltid ta blødninger seriøst. Det er sikkert ikke noe farlig, som oftest er det jo ikke det, men det er lurt å få det sjekket opp uansett, så hører du hva hun mener om saken. :-)

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med jordmoren jeg går til kontroll hos. Hun sa at hvis det kom ny blødning med friskt blod senere i dag så burde jeg ringe fødeavdelingen og snakke med jordmor der. Hun mente det sannsynligvis var et blodkar som hadde gått slik at det ikke var en farlig blødning. Siden det var såpass lite blod også så var det nok ikke noe fare på ferde. Jeg har en noe "lavtliggende" morkake som kan ha fått sprengt et blodkar. Jeg kjenner heller ikke noe "nytt" med magen min heller. Den lille driver og snur og vender på seg så jeg kjenner liv. Jeg synes jo selv at det begynner å bli ganske sprengt mageskinn på meg, men da er det kanskje livmoren min som sprenger på litt ekstra for å lage enda mer plass til den lille. Jeg har jo tross alt 13 uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Godt at du skrev om dette. Opplevde nemmelig det samme som deg på fredag, er selv 17 uker på vei. Våknet fredag morgen og da hadde jeg blødd litt. Ringte Riksen(skal føde der) og de ba meg komme med en gang. Tok UL etc og ingenting var galt og babyen hadde det bare bra:-)

Dro hjem og hadde en vanlig dag. Kom hjem på kvelden og gikk på do og da sa det "pang". Kjempe blødning, det bare rant og rant. Jeg ble kjempe redd. Ringte Riksen igjen(hadde fått beskjed om å ringe tilbake hvis det skjedde noe) og måtte komme med en gang, fikk ikke lov å kjøre bil. Måtte ta Taxi for selvfølgelig er min samboer i Sydney på jobb.

De tok ny UL, innvendig og utvendig. Alt var som det skulle:-)

Fikk da vite at det er en liten gutte bass i magen:-)

Legen sa det kan være flere grunner til at man blør,sprengt blodkar,rift i morkaka etc. Men de så ingenting galt og gutten vår har det bra.

Fikk bare beskjed om å ta det litt med ro.

Og de ville følge opp, så vi skal på kontroll igjen på onsdag.

Må ROSE de som jobber poå Rikshospitalet. Utrolig mennesker:-)

 

Så til dere andre som evnt. skulle begynne å blø, RING sykehuset der dere skal føde med en gang.

Og som Trollstussa sa, det er absolutt ikke sikkert at alt er galt. Som regel går det bra jenter:-)

 

lite gull i magen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...