Gå til innhold

Om å "stjele" navn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kalle babyen Thomas, men svigerinnen til min svigerinne har en gutt på ett år som heter det samme. Det betyr at fetteren til babyen vil få to fettere som heter Thomas. Hva synes dere om det? Blir det for dumt, eller er det for langt ut i rekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke det er å stjele navn. Du må få kalle din baby for det du syns passer.

Vedkommendes sønn som du nevner har jo ingenting med deg og ditt barns navn å gjøre.

 

Kall han Thomas uten dårlig samvittighet, det er din baby og ditt valg.

 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jo ikke at det skal avgjøre navnvalget da, dere har jo ingen direkte relasjoner til denne svigerinnen til deres svigerinne, blir for langt ut i rekken syntes jeg at man skal måtte ta hensyn til det.

 

Min lillesøster heter Ida og min kusine heter Ida, for vår tredje kusine så har hun da to kusiner som heter Ida. Min tante heter Laila og det gjør jeg og, og i vår familie er det blitt til at vi kaller oss selv/den andre for Lille Laila (som er meg til tross for at jeg er høyere enn henne) og min tante kalles Store Laila, det samme med Ida'ene. Lille og Store Ida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Velg det navnet du/dere synes er fint! Hadde det vært "nærmere" ville jeg nok tenkt på det, men ikke i dette tilfelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har tenkt å gjøre akkurat det samme..datteren til svigerinnen min får nå to søskenbarn med navnet jonas. Vi har ikke tenkt på dette som noe problem i det hele tatt, og heller ikke svigerinnen min har sagt noe i mot..det får vel bli store jonas og lille jonas;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...