Gå til innhold

hvordan virker epidural?


Nuffedama

Anbefalte innlegg

Hei.

er gravid for tredje gang, og vil helst ha keisersnitt pga store hofte og bekken problem. ikkje bekkenløsning, men problemer jeg har slitt med i snart 8 år. har født begge gengene tidligere. minstemann er bare 1,5 år. de nekter å gi meg keisersnitt, for vis jeg får så vondt at jeg ikke kan gå er de mange nok til å bære meg....... ja de sier så...

 

jordmor sier kanskje epidural kan vere noe for meg. men det hjelper da bare under fødsel. om jeg blir sengeliggende i ukene etterpå da, med tre små barn og en avsluttende eksamen jeg skal ha to uker etter termin???? Hel hull i hodet spør du meg.

 

Har aldri hatt epidural før så jeg lurer på hvordan det virker.

 

Lykke til alle sammen.

kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har heller aldri fått epidural, men epidural er jo som en bedøvelse. Du kjenner ikke smerter nedenfor livet men samtidig så kan du gå og bevege deg, så vidt eg har skjønt det.

Angåande problemet dit så ville eg ha bedt om en samtale for å være sikker på at du ikke kan få KS.. eller evt at du kan sykemelde deg etter fødselen og mannen kan overta permisjonen slik at du får god tid på deg til å bli bedre....

masse lykke til vidare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir helt bedøvd fra livet & ned men kan helt fint bevege deg osv så du blir ikke lammet :)

Men kan ikke skjønne helt hvordan det skal hjelpe deg i forhold til etter fødselen???

Rart at du ikke får KS, er mange som greier å grine seg til det fordi dem rett & slett ikke vil føde normalt.....

 

Tror jeg ville sjekket opp i om dem virkelig kan nekte deg KS når det er i en slik situasjon som du er i.... Samtidig så vil jo du ikke kunne hoppe å sprette rundt etter et KS heller da.... :)

 

Uansett.... Ønsker deg masse lykke til, håper du får det slik du vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke garantere at den virker da. Den virket ikke på meg, og uansett virker den ikke under pressriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

 

Epidural kan ju vara gott och till hjälp under fo¨dseln, verkar som en lur til för dig med stora bekken smärtor.

 

Ett KS gör ju mest sannsynlig att du blir stel i kroppen och får tungt att röra dig efter det. Kanske därför de inte ger dig KS med det förste. Föder du normalt slipper du ju konvalecensen med ett operationssår att förhålla dig till.....bara en tanke!!

 

Lucka till med vad det nu blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik virket den på meg: Tok toppen av riene, men fremdeles så vondt at man ikke kan snakke under en ri. Jeg ble definitivt ikke følelsesløs fra livet og ned. De stopper infusjonen i god tid før pressriene kommer, så du kan si at jeg gikk ikke "glipp av" noe.

 

Ulempe: Man må sitte stille når de stikker deg, og det syntes ikke jeg var lett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...