Gå til innhold

Noen som har hatt keisersnitt og vanlig fødsel?


Mamman til Linéa/VildeHelena!

Anbefalte innlegg

Jeg har nemlig hatt ett keisersnitt pga seteleie. Nå vil jeg gjerne prøve vanlig fødsel hvis bebien legger seg riktig.

Jeg har egentlig fryktelig angst, men vil så gjerne prøve. Hjelper meg svært lite at samboeren min vil at jeg skal ta keisersnitt for han har angst for å få altfor mye kjeft. Har snakket med ei som tok keisersnitt først og vanlig etterpå. Ho ville absolutt tatt vanlig. Må også få si at jeg har hjerteformet/todelt livmor som det kan være mulig ikke gir så gode rier.

 

Hjelp!!!Jeg er bare i 29.uke og skjønner ikke hvordan dette skal gå... Siden jeg har angst nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehhh...jeg kan vel i grunn ikke svare deg helt nøyaktig, men ei venninne av meg hadde iallefall et keisersnitt med første barn og deretter en vanlig fødsel. Hun sier hele tiden til meg at jeg bare må gleeeeeede meg til fødselen for det var en helt fantastisk opplevelse. Hun foretrakk definitivt en vanlig fødsel!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde keisersnitt med første og så vanlig med andre. Det gikk helt fint! Det beste var at man var oppe på bena igjen med en gang, og fikk bedre kontakt med babyen. Pluss at det er en litt 'utenomjordisk' opplevelse, litt sånn urkvinneaktig uvirkelig å føde. Skrekkelig vondt og stort på en gang. Men i det store og det hele er det et friskt barn som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som har hatt begge deler,hun sa at hun skulle føde 100ganger på normalt vis enn å ta et keisersnitt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Jeg har hatt vanlig fødsel med nummer en og keisersnitt med nummer to. Nå skal jeg om så stå på hodet for at baby nummer tre skal legge seg rett vei, slik at vanlig fødsel er mulig. Har trangt bekken, så første fødsel var laaang og vond, babyen ville ikke komme ned. Nummer to lå i seteleie, så med mine bekkenmål ble jeg på det sterkeste anbefalt keisersnitt. Uansett,- jeg går for vanlig fødsel. Smertene var faktisk overkommelige. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar! Jeg har forresten endret litt på mitt nick. Jeg tror jeg bare får tenke minst mulig på fødsel frem til jeg vet om bebien legger seg riktig. Men føler at jeg kanskje ble litt mer innstilt på vaginalt nå. Gleder meg ikke, men... må liksom prøve også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to venninner som begge har hatt keisersnitt + en vanlig fødsel... De sier begge to at de heller vil føde vaginalt, enn å ta et keisersnitt igjen.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...