Gå til innhold

er engstelig.. ( ang bekkenløsning og barn fra før..)


*tobarnsmamma*

Anbefalte innlegg

er i uke 31 og tror jeg har fått bekkenløsning.. og har en sønn på 17 mnd som krever sitt..jg har vondt i halebeinet og utover ene siden.. skal ringe lege i dag og få time. men må innrømme jeg har skikkelig angst.. for jeg klarer ikke bøye/gå/sitte/løfte og hva da med lillemannen her.. pappan hans jobber jo og gjerne endel overtid.. og tanken på å bare være hjemme resten av tiden gjør meg helt svett.. gutten min klarer ikke å aktivisere seg selv.. veldig mammamamma.. bruker derfor å dra mye på besøk/lekeland/byen..ol..tenker på det hele tiden.. hvordan d skal gå fremover...huff

 

mvh

kanskje en kommende soffagris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ja dette er ikke greit. Går han i barnehagen eller?

Vet ikke riktig hvordan du kan gjøre det jeg, men du har ingen venner, besteforeldre el l som kan hjelpe deg da?

 

Lykke til!

 

Trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn skjønner ofte når noe er galt og tilpasser seg situasjonen... eg måtte ligge på en madrass i 3 mnd når eg ventet nr.3 og hadde da ei lita jente på 18mnd hjemme som var absolut ei mammajente, eg måtte konstant løfte og bære på ho. Men ho lærte fort at nå var det stopp på det, ho fant nye metoder for å komme til meg siden eg ikke måtte løfte ho i det hele tatt. Ho berre krabba oppi fanget mit, drog lekene sine bort til meg og vi lekte ilag...

Vist han er veldig mamma mamma så liker han jo kanskje å hjelpe deg, og du kan aktivisere han på den måten. Det fungerte veldig bra hos meg.

Eg har hatt bekkenløsning i alle mine 5 svangerskap, sist så gik eg på krykker og kunne absolut ikke gjøre noen ting. Men barna mine lærte seg fort å aktivisere både seg og meg, dei fandt på ting som vi kunne gjøre sammen, og eg fandt på ting vi kunne gjøre sammen uten at eg måtte anstrenge meg for mye...

 

Masse lykke til vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjedelig situasjon du er i nå! Min lille synes ikke det er noe gøy når jeg ligger på sofaen og hviler dersom jeg har vond rygg eller i starten da jeg var kvalm og ikke orket noe... Men jeg tror nok som det ble sagt av de andre at de forstår mer enn vi tror og kan tilpasse seg det. men som jeg har anbefalt til andre som har problemer med bekkenløsning så burde du få legen til å henvise deg til ergoterapeut i kommunen. Grunnen til at jeg anbefaler ergoterapeuten er fordi jeg kjenner denne yrkesgruppen, har venner som er det og vet at de har kunnskap om dette området. Jeg har fått gode råd fra mine venner når jeg har hatt problemer. Men det er jo selvfølgelig litt avhengig av hvilken tjeneste kommunen din har på dette, noen kommuner har bare fysioterapeut. Spør legen og jormor om disse, de skal vite om dem.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er i akkurat samme situasjon som deg og sliter veldig med dette...blir jeg værre nå så får jeg problemer med å klare meg hjemme...er superforsiktig så har klart å holde det i sjakk til nå...men er jo de siste 2mnd det virkelig blir tungt. Har diskutert muligheten med at far får ta ut delvis sykemelding. Om mor er "syk" og ikke kan ta seg av barnet har far rett på sykemelding såvidt jeg har forstått. Kanskje det er en mulighet for dere...Evnt. bare noe kortere dager vil jo hjelpe...Jeg sliter også med dårlig samvittighet for jenta mi og, hun blir jo veldig ratsløs når de daglige gåturer og gjøremål blir borte...blir jo dødskjedelig.

det er klart man kan bytte ut mye da, vi sitter mye og tegner eller leser og leker på gulvet..men blir lenge å sitte inne i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...