Gå til innhold

Så mye sykdom fortiden- redd for at knøttet blir smitta når hun kommer ut...


ma♥med 2 små jenter♥

Anbefalte innlegg

Har termin om 17 dager ;o)

 

Tenker litt på det at det er så mye sykdom rundt omkring fortiden (forkjølelse, omgangssyke osv.), og da er jeg redd for at besøkende på sykehuset skal smitte den lille ;/ Venner og barn av venner vi har har vært syke stup i kvarten de siste ukene. Synes egentlig de er litt dårlige på å tenke på å ikke smitte andre (endel har barn, og de tar med seg syke unger til andre med barn osv...) Tåpelig å gå å bekymre seg for det nå, men :) En nyfødt baby kan jo ikke tåle like mye som oss voksne.

 

Vet det er endel som vil besøke oss på sykehuset. Synes det er litt ekkelt å be folk holde seg hjemme, når de er forkjølet osv. Men det er jo kun av hensyn til den lille- Egentlig er jo det noe folk burde skjønne selv, men jeg vet hvordan det er!

 

Noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da æ fikk mi første tenkte æ akkurat likens..

 

Men æ ga beskjed te div folk at skulle dæm se den lille måtte dæm være frisk, ellers slapp dæm ikke inn :o)

 

Å ta me sæ syke unga for å se på en baby, da hadde æ eksplodert.. For unga e helt oppi ansikte på de små..

 

Nei si ifra du, det e ditt lille nurk å du som bestemme..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det samme for vi har vært så mye syke selv fordi vi er blitt smittet av andre barn, men vi har en liten gutt i hus som også drar med seg noe fra dagmammaen og barna der, så litt må vi regne med. Men en trøst er at den lille vil tåle mer dersom du ammer, for melken din er som en medisin for henne! Dessuten så har hun overtatt mange av dine antistoffer som ligger lagret i henne kropp, dette gir henne også en god beskyttelse, disse stoffene vil være der til barnet er ca 5-6mndr tror jeg, da må barnet bygge opp sitt eget imunforsvar.

Det beste er å si fra till folk at de må bare komme viss de er friske. Du er jo ekstra utsatt og jeg vil ikke orke tanken på spysyken eller kraftig forkjølelse med en nyfødt i hus, da har en allerede nok med det en har....

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...