Gå til innhold

Utredning...


kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Hei dere som har vært på utredning. Ser at dere nevner laparoskopi... når er det nødvendig? Var selv på volvat, tok ul, han kjente på meg, tok blodprøver, sjekket for klamydia...men alt var bra, og dett var dett... tenkte at kanske mannen burde sjekkes? Men skjer det først da? Må man ta sånn laparoskopi (eller hva det heter) hvis alt ser bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på Volvat, de sendte meg videre til spesialist for barnløshet, der de sjekket ultralyd, alt var fint, og de tok celleprøve, alt var helt fint med meg. Og han sa at om 4-6 måneder ville de ta sædprøve av han dersom jeg ikke ble gravid innen den tid, noe jeg tror jeg aldri blir. Han satt meg egentlig på pergo , men tør ikke å ta den siden jeg finner lh stigningen selv, så jeg får bare sende han avgårde å få tatt en sædprøve så snart det er mulig, men da måtte han gå gjennom en vanlig lege før han kom til gynokologen sa han, ellers måtte han vente i et halvt år.

 

Ellers så skal de sjekke ut egglederne dersom de ikke finner noe ved sæden hans. og ta mulig blodprøver, andre prøver...

 

Vi har to barn fra før av så de regnet med at problemet lå på meg, men etter ultralyden, sa legen at dersom det ikke sto på timingen, setter han et spørsmål til hans sædkvalitet , men det er visst ytterst sjelden at mannen har så dårlig sædkvalitet at han ikke klarer å få barn etter at han har gjort meg gravid tre ganger før..merkelig... så det er nok meg som må vente meg masse undersøkelser væææ , hvis ikke sædkvaliteten hans er dårlig da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Tusen takk for svaret!!

Har bestilt time hos min fastlege, skal neste torsdag, da skal jeg spørre hvor jeg skal sende mannen tenkte jeg. Håper det ikke er noe i veien, men har han litt dårlig kvalitet vet jeg ihvertfall at vi ikke skal begyne prøvinga for tildlig, kansje vente til positiv el test? Det kan jo være at de ikke lever så lenge så timingen må være perfekt?

 

Skjønner hva du mener med det med undersøklser da, er kjemperedd for at jeg må gjennom mere nå, begynner å få et vanskelig forhold til kroppen min og orker ikke flere undersøkelser. Så på en måte håper jeg de finner noe hos mannen så jeg slipper, men at det er mulig å bli gravid med riktig timing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...