Gå til innhold

En snus en gang iblandt?


vombat

Anbefalte innlegg

Jeg er ca 24 uker ute i graviditeten og klarer ikke helt å slutte å snuse. Det blir ikke mer en 1-3 pr dag, helst 1,men jeg lurer på onm det er veldig skadelig. ..Jeg er i utgangspunktet ikke sånn hyper nevrotisk med å gjøre alt det rette for barnet osv, tror at det er mange måter å få friske barn på, men jeg er interessert i fakta. Har røykt før men sluttet for 2 år siden, snuser bare nå. Sliter med å putte i meg all verdens av digg dersom jeg ikke vet at jeg kan ta en snus i krisetilfelle, har slitt med spiseforstyrrelser tidligere. Jeg har allerede gått opp 9 kilo, og det er enda lenge igjen av svangerskapet. Kan jeg holde meg sunn og slank uten snusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

javisst kan du det, jeg snuste i 9 år før jeg ble gravid og jeg sluttet på dagen. Det var litt pes første uken men jeg kjøpte inn masse god frukt og drakk vann hver gang jeg kjente det. Humøret var ikke helt på topp heller og jeg savnet å dytte den opp med tungen, men etter en uke var jeg menneske igjen og etter to savnet jeg slettes ikke snusen.

 

jeg kunne godt ha tatt en snus for sambo snuse, men så lenge jeg ikke gir meg selv lov er det greit. Jeg bare tenker på at jeg ikke vil utsette mitt barn for det og da er valget enkelt, selv om det er hardt i begynnelsen så er det for den lille uskyldige i magen.

 

Snus er 30 gang sterkere enn røyk og nikotin går direkte inn i blodet. Blodet som kobler deg sammen med den lille. Så hver gang du snuser får du nikotin i blodet som blander seg med den lille.

 

Folk gjør værre ting enn å ta seg en snus om dagen for å si det sånn, men likevel, prøv å slutte for barnets del - ikke for din egen!

 

Lykke til!

Du klarer det nok, men du må være sta.

Kjøp frukt og drikk masse vann, en sjokolade nå og da skader heller ikke. Ikke vær så redd for figuren din, barnet er tross alt viktigere og tro meg, etter amming og trilling så kommer du tilbake og vel så det på no-time. Jeg gikk opp 20 kg og tok av meg 30!

 

DU KLARER DET SNUPPA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...