Gå til innhold

Kanskje noen her kan svare...


Gjest

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 7 mnd er så lite interessert i pupp. Skal jeg da begynne med mme? Hun får tre måltider med fast føde. Hun bruker ikke flaske. Er så usikker på hva jeg skal gjøre, vil så gjerne amme, men jenta mi er ikke så interessert i det lenger. Og jeg har lite melk nå, merker jeg...Bør jeg likevel pumpe og prøve å øke produksonen? eller bør jeg gi mme? eller bare mat og vann og pupp når hun vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres nesten ut som om hun avvenner seg selv... Vet ikke hva du bør gjøre, kanskje høre med de på helsestasjonen og se hva de anbefaler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger sikker ikke mer melk enn de du gir. Jeg hadde samme problem og fikk beskjed fra helsestasjonen at så lenge han fikk 3 faste måltid til dagen så var det ikke nødvendig med så mye morsmelk. Så de holdt om jeg ga på morgen og kveld. De går seg som oftest til. Du skal ivertfall ikke trenge å gi mme hvis du ammer et par ganger til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden min hadde en periode da han var ca. 6-8 mnd da han hylte vilt når jeg prøvde å amme ham. Eneste unntak var om vi la oss ned - og det er jo ikke så enkelt hvor som helst, og heller ikke da var han så voldsomt interessert. Dersom du har lyst til å fortsette å amme, så synes jeg du skal prøve på det, men blir du lei og ikke orker mer, så er det jo ingen krise. Gutten min ble veldig glad i puppen igjen etter de to månedene med litt slit.

Siden jenta di er så stor, så vet jeg ikke om jeg hadde orket å styre med pumping og greier, men det må du nesten føle på selv, hvor viktig dette er for deg. Mat og vann og pupp når hun vil høres ut som det beste alternativet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at de i perioder er mindre interessert enn andre. Dette kan snu.

Jeg ville tilbudt pupp som vanlig og respektert når barnet ikke vil ha. Prøv å tilrettelegg ammesituasjonen slik at det er rolig rundt dere, uinteressante omgivelser, koseprat med barnet for å få henne til å ligge litt lengre. Mange barn er mer interessert når de er trøtte, så du kan jo forsøke å tilby rett før hun skal sove og med en gang du tar henne opp fra søvn.

Jeg ville ikke begynt å styre med pumping, men sett situasjonen an over tid. Det er helt fullt mulig å opprettholde en ok produksjon til tross for at barnet bare spiser noen få ganger i døgnet. Hvis du over tid ser at produksjonen avtar kan du jo over en periode legge inn litt pumping om kvelden, før du legger deg (øker lettere ved pumping i forbindelse med mors søvn, og fint at det spres litt jevnt utover døgnet).

Barn som får endel morsmelk i løpet av døgnet har ikke behov for MME. Hvis du er engstelig for om barnet får i seg noe, kan du jo blande grøten med MME, og bruke slik brøt som ikke skal blandes med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...