Gå til innhold

korte sykluser


MinaMamma

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det flere her osm har korte sykluser? Mine er på 22-23 dager. Har vært hos gynekolog og han tok noen blodprøver som skulle sendes til kontroll. Skulle sjekke om jeg har nok fertilitetshormoner? Er det noen her som har erfaring med dette?

Vet egentlig ikke noe om hva dette innebærer, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har 23-24 dager. Det er helt normalt i følge legen og EL er på ca. dag 10. I tillegg til hormonprøver er det viktig at du sjekker når du har EL for å finne ut om lutealfasen din er lang nok (helst 10 dager eller mer). Det er som regel 4-5 ulike hormoner som sjekkes og legen din kan sikkert forklare deg hva de betyr. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg har el på dag 8. Var så heldig at jeg hadde el når jeg var hos gynekologen så da så han det på ultralyden.

Hn sa at antakeligvis er det ikke noe galt, men ville gjerne sjekke disse hormonene. Det er jo en grunn til at det gjøres, tenker jeg da..... Men håper det ikke er noe galt, skal få svar i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere venninner som har sykluser på under 25 dager. Disse har barn alle sammen, eneste minuset er vel at det er slitsomt med menstruasjon så ofte... Jeg har nesten alltid syklus på over 30 dager, og føler jeg har kjempelange sykluser i forhold. Først etter at jeg begnte å kikke her inne skjønte jeg at jeg også var "normal" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...