Gå til innhold

Jeg har begynt å jogge. Lurt eller unødvendig???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig ingen kilo for mye, men har lyst til å stramme litt opp på rumpe og lår. Og komme i bedre form.

Nå jogger jeg 4 ganger i uken, ca en halv time hver gang.

Men: tror dere at dette kommer til å hjelpe? at det gir resultater, liksom? Eller bør jeg trene i tillegg? Jeg er ikke vant til å trene, så jeg vet ikke hva jeg kan forvente meg.

Håper noen har tips eller råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig syns jeg at jogging er genialt. Det er gratis, og du er i gang med treningsøkta di fra du låser døra og til du løper opp trappa igjen. Ikke et minutt bortkastet på å kjøre til og fra! Jfeg har bestandig jogget, og det er nok trening for rumpa, lår og legger. De holder seg pent på plass, ja. Kondisjon får du på kjøpet, og helsemessig er jo det det viktigste.

 

Jeg pleier å avslutte med noen push-ups, dips og kanskje noen mageøvelser på trappa hjemme før jeg går i dusjen.

 

Prøv å kos deg på turene dine, hold et tempo du trives med, øk heller etterhvert som du blir mer dreven. Ikke se på klokke eller tell kilometer, det syns jeg skaper press og er meningsløst for en mosjonist. Hvis du har en fast runde som du løper med jevne mellomrom, kan du merke at formen endrer seg etterhvert, at det går lettere eller tyngre enn det pleier å gjøre, liksom.

 

Jeg foretrekker å løpe i tre kvarter tre ganger i uka, men det gjør man akkurat som man vil med når man trener selv på den måten!

Bare sørg for å ha bra sko, og en skikkelig BH.

Drikk et stort glass vann før start, for du svetter bort en god del.

Det er deilig å løpe nå på våren, å kunne se forandringer i naturen for hver gang. Tenk så trist å svette innestengt i et helsestudio sammen med en masse andre svette folk... *grøss*

 

Kos deg, da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg koser meg på joggeturene. Ser på den fine naturen, og har god musikk på øret...

Til nå har jeg gått raskt i begynnelsen av turen, for så å jogge hjemover. Jeg jogger mer og mer av turen hver gang, tror at dette er greit for å ikke starte altfor hardt. Men jeg jogger såpass at jeg er skikkelig sliten, svett og andpusten når jeg kommer hjem. Håper å se og føle bedring snart da. Har tenkt å ta noen øvelser for mage osv, så da følger jeg ditt eksempel.

Tusen takk for svaret ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging er bra trening, men ikke det beste for oppstramming. da må du trene styrke. hellst tungt med få rep. dette gir best og raskest resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...