Gå til innhold

Dere som har prøvd ca et år..


Dyne&Pute

Anbefalte innlegg

Når går dere til lege? Vi er i 12 pp nå, men har ikke lyst å gå til lege helt enda..men begynner å vurdere det iaffall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har vi prøvd i 1,5 år snart, så nå skal jeg manne meg opp å bestille time hos legen. Vil vite hva som er galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min 8 pp. Hadde det ikke vært for at jeg skal ha eksamen i mai, så hadde jeg gått til lege denne mnd. Kan godt prøve en stund til, men kjenner at jeg trenger en bekreftelse på at alt er i orden. Men nå er jeg et par år eldre enn deg også, er 78 modell

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også litt på å sjekke oss, hvis det er noe galt, så er det mye tid som går opp i ingenting liksom.. Kanskje bestille time hvis tr dukker opp i slutten av mnd.. Lykke til til dere også! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i 15 mnd nå, men jeg har ikke følt meg klar for å gå til legen. Jeg vil liksom ikke sykeliggjøre det å bli gravid, så derfor har jeg ventet. Men nå har jeg sagt til meg selv at om det ikke klaffer denne pp, så går jeg til legen i mai.

 

Jeg anbefaler deg å vente til du føler deg helt klar til å gå til legen, selv om det er det første mange gjør når de har prøvd i ett år og vet de får hjelp. Lykke til hvertfall, håper hverken du eller jeg må ta turen til legen!

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har snart prøvd et år. Jeg har fått time hos gyn, pol på gjøvik den 8 mai. Jeg blir bare mer nervøs hver mnd for at det er noe galt med meg, derfor syns legen min at det var best for meg selv å få utelukket at det kunne være noe galt. Så slipper jeg å gå å lure så mye. Skal ha sagt at jeg måtte fjerne den venstre egglederen min i juni i fjlr pga en exu. Men gleder meg til å få det overstått. Hvis det er noe galt er det veldig greit å få vite det nå, ikke vent hvis du lurer. Det tar ingen skade av å få hjelp tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk til lege etter ca. ett år. Mannen min hadde en viss mulighet for å være steril pga. noe som skjedde da han var 14. Han fikk time på sykehuset for utredning og jeg henvist til gynekolog. Jeg var hos fastlegen min den 24.mars og Julie ble unnfanget den 27. ....... Ta den tida og gå til legen. Gynekologen jeg ble henvist til og som jeg måtte fortelle at jeg hadde blitt gravid før timen jeg hadde fått hos han, sa at dette var veldig vanlig. Man slapper av litt mer når man overlater noe av problemet til helsevesenet.

 

Masse, masse lykke til!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk time hos fastlegen min og fortalte om min frustrasjon og fikk henne til å sende en henvisning. Det koster legen ingenting. For min del fortalte jeg legen hvor mye det gikk utover psyken min ..Og det må de gjøre noe med. Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg luftet problemet til gynekologen min da jeg skulle på en rutinesjekk, og da tok han alle mulige vanlige prøver av meg... .og UL. Pluss at jeg tok blodprøve i 22 dagen i syklusen for å sjekke om jeg hadde hatt eggløsning.

Ingenting var unormalt, alt var bra. Da hadde vi prøvd ca 1 år. Han ville ha meg tilbake nærmere sommeren hvis det ikke var skjedd noe, for å evt. ta røntgen av eggstokkene....i tilfelle de hadde tettet seg.

Mannen min og jeg har blitt enige om at vi strekker oss til hormonbehandling hvis det ble snakk om at vi måtte ha hjelp.....dette fordi vi har en gutt fra før. Nevnte det til legen og han mente det var en fornuftig tankegang. Han nevnte også at det kunne ta tid og vi måtte bare slappe helt av ( har hatt endel motgang som forårsaket stress i forkant)....vi hadde jo klart det før, så hvorfor skulle vi ikke klare det igjen.

 

Mannen min sjekket spermen sin for ca 5 år siden og den var helt fin.

 

Det lønner seg å gå gjennom fastlegen før du skal til gynekolog. Du må ikke, men det blir en del billigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmm... Vi er litt der vui også. Har ikke vært hos lege, men vurderer å gjøre det... Er så i tvil, men kanskje like greit å bare kaste seg i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...