Gå til innhold

uke 14, kjenner dere livmoren?


spuntemor

Anbefalte innlegg

Noen i uke 14 som kjenner livmoren på utsiden av magen? Det står så mye forskjellig om størrelsen på dette tidspunktet (fra grapefrukt til cantelope-størrelse, og at livmoren nå vokser over symfysen), men jeg synes ikke jeg kjenner noe hardt ennå, selv om magen har vokst mye i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg deg flatt på ryggen og finn punktet der magemusklene nå når de begynner å dele seg. Press nedover mot symfysen og når du kjenner et press i skjeden har du funnet toppen på livmora. Du må presse ganske hardt for å kjenne den. Jeg kjente den på i uke 14 vaffal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 15, men kjenner ikke noe som helst...Nå skal det sies at jeg har lagt på meg 4 kg til nå pga kvalme som har blitt lindra med spising....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke klart å kjenne livmoren før de siste dagene. er nå 17+5, og for 4 dager siden kjente jeg plutselig at livmoren var der, hard og rund, en morgen. halvveis opp til navlen, syntes jeg da. i dag er den kommet iallefall opp til navlen, og magen har begynt å bule litt. så fort det går!? var veldig frustrerende å lese om alle som kjente den i hytt og pine tidligere, så nå er jeg veldig lykkelig for at jeg endelig er med i gjengen også. gled deg med tålmodighet (det klarte ikke jeg, da...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin ting er orgasme.. Når du får det blir livmoren din steinhard og du vil kjenne det med en gang.. skikkelig rart.. Jeg kan også kjenne hvor babyen ligger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 14 å kjenner livmora godt nå. Spesielt godt merker jeg den om morgenen og etter en orgasme, den blir steinhard og magen virker helt skjev. Jeg må ligge på rygg for å kjenne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå i uke 15, og kjenner livmora kjempe godt.

Den har kommet helt opp til navlen allerede!!

Magen poppet ut i påsken.

Var på kontroll for 2 uker siden, oga da målte legen at livmora var 13 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...