Gå til innhold

Hva kalle "besteforeldre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har en "venn" - lurer på hva barnet vårt skal kalle ham. Hadde vært koselig med noe annet enn bare navnet. Mine foreldre skal kalles bestemor og bestefar og svigermor for farmor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalle han ved navnet han har :)

Jeg synes ikke det blir riktig å kalle vennen til svigermora mi for bestefar.. stiller seg kanskje litt annerledes når dem er gift..

Skrevet

barna mine kaller kjæresten til mora mi og kjæresten til pappaen min med navn,jeg får min del synes ikke det er riktig og kalle dem noe annet enn det

Skrevet

Dilemma.

Min mor er gift med en som virkelig er mannen i hennes liv, de har fått egne barn og har et trygt og stabilt forhold.

Mannen hennes er min gutt sin morfar.

Farmoren traff en mann når jeg gikk gravid, hverken jeg eller barnefar likte han. Vi rådførte oss med farmoren om hva vi skulle kalle han, hun foreslo Besten, men det endte opp med at vi kalte han med navn.

Det er jeg glad for, siden det i dag er slutt mellom de.

Nå har hun truffet en ny mann, han virker kjempesnill, kanskje han en dag kan bli farfar.

Jeg kan legge til at bio. farfar og morfar er død.

Skrevet

Der hvor bestemor/bestefar ikke er opptatt, kan jo det være greit dersom det er en god og stabil person i livet til barnet.

Har selv hatt onkler som ikke var bio onkler, for meg har det bare vært et tilskudd i livet mitt. Tror kanskje man blir litt ekstra hårsår i en min/din situasjon uansett om det er på besteforeldre eller foreldrenivå. Sunt å kanskje ikke legge så mye i det.

Skrevet

Her hos oss har det blitt slik at svigerforeldrene mine er farmor og farfar, min mor blir mormor og stefaren min blir bestefar. Det løser problemet for nå. Men hvis svigerforekdrene mine finner seg nye (de bor ikke sammen) og mormor også gjør det (hun bor ikke sammen med stefaren min lenger) så vet jeg jo ikke helt hva vi skal gjøre.....

Vi får finne på noe nytt. Goma og Gopa er jo noe jeg har hørt om?

Vi får ta det som det kommer tror jeg :-)

Kanskje det beste er å spørre hva de tror?

• 2 uker senere...
Skrevet

Faren min har og vi bruker konsekvent fornavnet hennes! Pappa omtaler henne som "bestemor" noen ganger, og det liker jeg ikke. Ser hun svært sjeldent selv om de bor 10 min kjøring unna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...