Gå til innhold

strekkmerker+ mørk strek på magen


mai mammaen til to

Anbefalte innlegg

er det mange som har fått en sånn mørk strek som går ned over magen? jeg har fått en slik... og jeg har hørt at man ikke får strekkmerker om man har denne streken. har ikke selv fått strekkmerker enda.... er 38+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..

 

jeg hadde en sånn mørk strek fra navelen og nedover i mitt første sv.skap men fikk strekkmerker allikevel men ikke på magen...

 

har nå fått en svak strek over navelen men heller ikke fått noen strekkmerker på magen ...

 

men har hørt at på noen kommer ikke trekkmerkene før etter fødseln så vi får hååååpe vi slipper unna dem...

 

for jeg vil IKKE ha flere enn dem jeg fikk da jeg gikk gravid første gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det har noen sammenheng, er 30+3, har strek både under og over, ingen strekkmerker enda, men tror de fleste har den der streken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt strek i mine svangerskap, ikke strekkmerker heller. (hadde ett ved navelen fra før av som ble utvidet i svangerskap nummer 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om 11 dager og har hatt den streken lenge. Det kalles visst fødselsstripen og er helt normalt. Den forsvinner etter fødselen i følge det jeg har fått beskjed om i hvertfall

Men strekkmerker har jeg ikke sett noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner nemlig flere som har fått masse strekk merker og de har ikke hatt den streken..... så jeg bare lurer.....du som har fått strekk merker andre steder, hvor fikk du da?på lårene osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok dessverre ingen sammenheng der nei (jeg har strek men ingen strekkmerker enda)

Den mørke streken (linea negra) kommer av hormonforandinger og mengde melanin i kroppen som, forandrer seg under svangerskapet. Jeg jobbet på en barselavdeling i utlandet, der det var kun mørke kvinner, og alle disse kvinnene hadde denne streken, men istedenfor at den var mørkere enn resten av huden var den lysere, nesten lilla aktig. Det er ikke alle den er synlig på heller, ofte synes den ikke om man har veldig lys hud.

 

Min strek kom tidlig, ca uke 14, og var det første synlige tegner jeg fikk som gravid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fødselsstripe i mitt første svangerskap, og fikk ingen strekkmerker. Nå er jeg i uke 35 har fødselsstripe og til nå ingen strekkmerker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om teorien din, men jeg fikk en slik mørk strek, og jeg slapp unna strekkmerker.......kanskje det er noe i den.....hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...