Gå til innhold

sukker i urinen


Stort ønske om nr2 <3

Anbefalte innlegg

er dette vanlig?? legen begynte å nevne noe om svangerskapsdiabetes.. men en venninne av meg sa at det var helt vanlig..

noen andre som har hatt dette? skal ta ny urinprøve i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt for mye sukker i urinen flere ganger. Og vært og tatt en sukkerbelastning for å se om det var diabetes noe det ikke var. Nå må jeg passe veldig godt på hva jeg spiser dagen før jeg skal til jordmor med urinprøve.

Ved en sukkerbelastning tar man en blodprøve..drikker mye sukkervann og tar ny blodprøve etter 2 timer for å se om den er blitt brutt ned slik den skal.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann cristanz :o)

 

Det er veldig mange som får sv diabetes, og det er ganske vanlig etterhvert.

 

Jeg er gravid med nr 2 (16 uker på vei) og jeg fikk diabetes forrige gang. Det innebar at jeg måtte tenke over hva jeg spiste - ikke spise så mye sukker. Måtte stikke meg i fingeren en periode og målte blodsukkeret før og etter jeg hadde spist. Ble vant til det, og etter noen uker trengte jeg ikke gjøre det hver dag lenger. For å si det sånn; spiste jeg 10 grønne druer og målte blodsukkeret etter 30 min var det steget til 12...det vanlige er at det skal ligge på mellom 4-6. HVis man ikke passer på kostholdet kan man få store barn, og det er viktig å tenke på hva man putter i seg. Men det ikke noe du skal være redd for - ikke noe farlig wså lenge du følger legens tåd. Nå er både mannen min og jeg høye, og det er ikke sikkert at det var derfor gutten vår ble stor..(han var 55 cm og 4480 og måtte taes med keisersnitt.).

Men alt er vel og diabetesen forsvant rett etter fødselen.

Når det nærmer seg uke 28 må jeg ta en test igjen - for det er store sjanser for at jeg får det denne gangen også - og som oftesdt utvikler man ikke diabetes rundt før denne tiden har jeg hør.

 

Bare ta det helt med ro. Lykke til meg gullet i magen :o)

 

Klem fra meg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre det et par ganger under forje graviditet.. Da så dama som jobber på labben på meg å sa, du har spist sjokoladepålegg til frokost i dag hehe... jada svarte jeg selv om det ikke var tilfelle, sannheta var at jeg var hekta på gullbrød og slukte en pose hver kveld ;)

 

Tror de sa det to ganger så tok det ikke så tungt.. bare tenkte ups.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...