Gå til innhold

hvor mange barn i privat barnehage pr voksen er det lov til?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hos oss er det 10 barn og 2 voksendetil å passe på. 5 av barna er rundt 1 år. 2 av barna er 3 år. resten noe imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde egentlig det var 3 barn pr voksen. Men i vår private barnehage er det 4 voksne på 14 barn, altså 3,5 barn på hver voksen. Dette er en 1-3-årsavdeling.

Men i praksis blir det jo ofte de er 2 med ganske mange av barna også, siden det er 2 tidligvakter og 2 senvakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du glemte at de Fruer personalet ikke tåler å bli kalt for barnehagetanter. Så nå får du kjeft! he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Private barnehager må følge samme regler som kommunale.Men det kommer an på hvor mange ped.ledere de har pr avdeling. hvis de har 1 ped.leder og en førskoleleder2 +2 assistenter kan de ha noen fler på avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tydelig at det ikke er likestilling i barnehagene, ettersom det blir i ett innlegg henvist til barnehagetanter. Tror ikke min mann synes det er noe stas og bli kalt barnehagetante!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barnehageloven som regulerer antall barn pr. voksen. Loven gjør ikke forskjell på kommunale og private barnehager.

 

Jeg siterer: "Bemanningen må være tilstrekkelig til at personalet kan drive en tilfredsstillende pedagogisk virksomhet."

 

Departementet har i tillegg gitt utfyllende forskrifter om pedagogisk bemanning.

 

Jeg siterer fra Forskrift om pedagogisk bemanning: "Det skal være minimum én pedagogisk leder per 14-18 barn når barna er over tre år og én pedagogisk leder per 7-9 barn når barna er under tre år og barnas daglige oppholdstid er over seks timer."

 

Det betyr at det kun er pedagogisk personale som er regulert, resten skal bare være "tilstrekkelig".

 

 

 

 

 

Barnehageloven sier at det skal være en pedagog på 7-9 barn under 3 år og 16-18 barn når barna er over 3 år. I tillegg skal det være "tilstrekkelig bemanning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...