Gå til innhold

Positive EL-tester, men legen sier jeg ikke har EL


Maddemor-1 gutt+1 jente:)

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvorfor da EL testene faktisk slår ut positivt, når jeg ikke har EL. Har hatt positive El-tester siden jeg begynte med det i desember....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg har skjønt det, får man en stigning av FSH/ LH ved EL. FSH verdiene kan øke og gi utslag som positiv EL test, men det trenger ikke å bety at egget faktisk blir forløst. Det kan kun en blodprøve på 21 dag i syklusen gi sikkert svar på. Jeg har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis noe jeg må undersøke, siden jeg har lh stigning, så kan jo det bety at egget faktisk ikke blir forløst ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du ber bare fastlegen å gjøre klar et blodprøve ark slik at du bare kan komme til legesekretæren på dag 21 i syklusen og ta prøven på morgenen. Svaret på denne vil gi deg svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betyr det at det kan være en indikasjon på tette eggleder da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har som regel noe med eggstokkene å gjøre, at ikke egget slippes løs slik at det kan komme seg inn i egglederne. Så jeg tror ikke det har noe med tette eggledere å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja , nå vil jeg heller se en positiv graviditetstest enn en positiv eggløsningstest he he . Eggløsningstesten viser jo positiv men aldri den viktigste GRAVIDITETSTESTEN skal også være POSITIV !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som var så glad for positiv el test...skal bestuille time med legen imorra, kansje jeg skal spørre om dette ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja , jeg var også så glad for at jeg fikk positiv el- test, men det er skikkelig deprimerende å vite at det ikke trenger å bety at vi har eggløsning .... Da blir jo resultatet liksom falskt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...