Gå til innhold

FSH og pergo


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette må du nok snakke med gynekologen om. Høye FSH verdier kan tyde på at hypofysen "pusher" på eggstokkene for å få egget ut, men at kanskje eggstokkene strever litt. Problemet er neppe at du ikke har egg, men at du kanskje har problemer med å få det forløst ved eggløsning. Dette kan gynekologen hjelpe deg med å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid eggløsning, tar el tester og temper samtidig. Jeg har ventet på time hos gynekologen min i 2 mnd nå, får smørre meg med tolmodighet i 3 uker til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk Pergo pga forhøyet FSH. Men husker ikke hvor høy den var.Enten 10, 3 eller 12,3....

Lykke til med ventingen, det er ikke like lett å ha god tålmodighet...! :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også pergo pga fsh verdien. En gang var denne verdien 12, de andre to gangene var den 9. Jeg vet derfor ikke om det hjalp. Lykke til, i hvert fall!! Tålmodighet skulle vært til salgs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da lurer jeg på om dere fikk det for at FSH nivået skulle gå ned akoratt den mnd, eller om dere fikk det for at det skulle ble lettere å bli gravid med høy FSH. vet ikke om dere forstod hva jeg mente. Jeg lurer også på hvor gammle dere er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt sikker, men mener at det er en sammenheng.

Kroppen produserer for mye FSH hvis det er lite eggproduksjon, så hvis man tar pergo så går kanskje FSH ned pga at det blir produsert mer egg??? Er ikke helt sikkert på det der altså...

Jeg er 29 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Hva er normalen på FSH-verdiene. Jeg har 7 men vet ikke om det er normalt eller ikke?????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Ahus sine referanser laberatoriet for blodanalyser

S-FSH

M: < 19 IE/L

 

 

Kvinner:

 

 

Follikelfase: < 9 IE/L

 

 

Midtsyklus: 5 - 23 IE/L

 

 

Lutealfase: < 5 IE/L

 

 

Post-menopausal fase: > 17 IE/L

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...